orientační test
petr
Lze zjistit přítomnost drog v moči, která je zředěná vodou - jde mi o potvrzení podezření u syna, který by zatím o tom nemusel vědět.

Odpověděl: Hana Stradalová
Přítomnost drog v moči se dá velice dobře zjistit pomocí tzv. testovacích destiček, ale zda to zjistíte u moči zředěné vodou, se dá těžko na 100% říci. Záleží na tom, jak moc by moč byla zředěná. Pokud by se jednalo o případ, že by bylo vody o mnoho více než moči, může se stát, že testovací destičky tolik zředěnou látku nezaznamenají. Samozřejmě záleží i na tom, jak dlouhá doba uběhla od užití látky. Detekovatelnost látek v moči se liší, orientačně je to u pervitinu 2-14 dní, u opiátů 1-3 dny, u kanabinoidů 1-30 dní, benzodiazepiny 7 dní, barbituráty 30 dní, kokain 24 hodin. Záleží samozřejmě na množství a kvalitě užité látky. Testovací destičky se dají koupit v lékárnách a jsou určeny buď pro jeden druh látky, nebo existují testy na zjištění více látek.Ve svém dotazu nepíšete, na jakou látku máte u svého syna podezření a jaké jsou důvody k Vašim obavám, že syn užívá drogy. Také si trochu neumím představit, jak chcete udělat testy z moči bez vědomí Vašeho syna. Nebylo by lepší si se synem o Vašich obavách a podezření promluvit osobně a společně se domluvit na možném řešení? V případě, že budete provádět test bez jeho vědomí, přemýšlel jste o tom, jak budete jednat, pokud test vyjde pozitivně? Pak bude nutné syna informovat o tom, že jste udělal testy bez jeho vědomí, čímž můžete hodně ohrozit jeho důvěru k Vám. Další věc je ta, že i kdyby testy vyšly pozitivně, nemusí to znamenat, že Váš syn užívá drogy pravidelně, může se jednat např. o jednorázový experiment. Zrovna tak Vám testy nepotvrdí to, že syn neužívá drogy, i když test vyjde negativně. Můžete se zrovna trefit do období, kdy látku v moči již nelze detekovat. Pokud si budete potřebovat promluvit či s něčím pomoci, obraťte se na nás na tel: 02/ 83 87 21 86. HS