kde zacit s lecbou
Honza
Dobrý den, omlouvám se, že se ptám na pro Vás příliš banální otázku. Můj bratr je poslední cca 2 roky závislý na pervitinu... má lepší i horší chvilky, na začátku jsme se mu snažili pomoci, jejím výsledkem bylo akorát to, že se doma již moc neukazuje. Teď to však vypadá, že klesl na úplné dno, kam snad mohl... a zdá se, že konečně svůj stav nevidí jako \"normální\", chtěl bych se zeptat, kam bych ho měl vzít. Je již plnoletý, v silnější chvilce ale podepíše cokoli... a hlavně myšlenka \"skončení s tím\" jím konečně šije. Jestli můžete, poraďte mi prosím, jakým způsobem by se mělo jednat, děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pakliže by to váš bratr s léčbou myslel vážně, bylo by nejrozumější, aby se obrátil na některé z pražských kontaktních center. (Samozřejmě, že ho můžete na konzultaci doprovodit). Bude se zde moci osobně poradit, jaké jsou možnosti léčby a jaký typ konkrétně zvolit, aby byly šance na její úspěšné zvládnutí co největší. Pracovník "káčka" mu také vysvětlí, jaké jsou podmínky nástupu a léčbu mu pomůže zprostředkovat.
Do kontaktního centra však můžete bratra nasměrovat i pokud by dosud k léčbě motivovaný nebyl. Bude si tam moci vyměnit použitý injekční materiál a případně získat informace ohledně toho, jak omezit zdravotní rizika, která jsou s užíváním pervitinu spojena. Služby mohou být poskytovány i anonymně a jsou bezplatné.
Přeji hodně štěstí vám i vašemu bratrovi.
Kontaktní centrum Sananim
Na Skalce 15, Praha 5, 150 00
telefon: 283872186
Tomáš Vejrych
http://www.sananim.cz
Kontaktní a poradenské centrum závislostí STAGE 5
Mahenova 4, Praha 5, 150 00
telefon: 257217871, 605319926, 736183025
fax: 257217871
Bc. Ilona Šulcová, DiS.
http://www.progressive-os.cz
Kontaktní centrum Drop In, o. p. s.
Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00
telefon: 222221124, 222221431 (nonstop)
fax: 222221431
Mgr. Martin Titman
http://www.dropin.cz