léčba
micina
Dne 5.11.010 jsem psal o závislosti syna na pervitinu.K problému se postavil celkem pozitivně s tím,že chce skončit a podstoupit ambulantní léčbu.Dokonce sám navrhuje namátkové testy.V poradně byl 2x naposledy minulý pátek s tím , že další schůzka bude telefonicky domluvena.Nevím zda tato praxe je běžná (p.Konečná)
Od té doby se chová celkem normálně,ale já nevěřím,že je to tak jednoduché ze dne na den přestat.jsou to 3týdny co je jak říká čistý,je takováto situace vůbec možná?já tomu prostě nevěřím.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel se mi nepodařilo vyhledat Váš předchozí dotaz. Nebo spíše přesněji, dne 5.11. jsme odpověděli více dotazů, který by mohl být Váš... Příště prosíme o číselný kod dotazu pro snadnější vyhledávání, tím také pak plynulé navázání odpovědi, děkujeme.
Píšete, že se Vám moc nechce věřit, že syn se začal ambulantně léčit. Veškerá odborná zařízení specializující se na léčbu závislostí nabízí mimo jiné i pradenství pro rodinné příslušníky. Můžete se tedy v konkrétním zařízení podporbněji informovat. Pokud je syn již plnoletý, bude třeba jeho souhlas o poskytování informací, ale pokud se léčí a Vy byste se pouze informoval zda na konzultace chodí, neměl by snad z jeho strany být v tomto ohledu poskytnout souhlas problém.
Chápu, že jste opatrný a asi Vaše zkušennosti Vám moc v tuto chvíli se nedovolí ,,nadchnout" jak to najednou jde...já z této pozice přes internet si nedovolím udělat jakýkoliv závěr, toto nelze objektivně zhodnotit, k tomu je třeba především osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou.
V tuto chvíli je asi důležitou informací to, že jste uvedl, že se chová celkem obstojně, z toho bych teď být Vámi vycházela a pokusila se mu více věřit. Je naprosto běžnou záležitostí, že zpočátku léčby může přijít tvz.,,nadšení" z toho svůj život změnit, které postupně může opadat, ale pokud prozatím zájem o spolupráci je, zkuste se na to dívat pozitivně. Umím si představit, že potřebuje Váš syn i to, že Vy vidíte a oceňujete, že ,,něco se svým problémem dělá" a dle toho co jste uvedl, asi opravdu dělá. Samozřejmě máte pravdu v tom, že problém závislosti není snadnou procházkou, leckdy je tento proces opravdu douhodobá záležitost a pobytová léčba je nutností. Ale i ambulantní formou pomoci se dá v některých případech docílit úspěšného zvládnutí. Pokud by tato forma pomoci se jevila jako nedostačující, není pak problém, aby syn nastoupil na některé AT oddělení, které bývají součástí psych.léčeben nebo do některé z terapeutických komunit, ale zkusme nepředcházet událostem...
Možná byste mohl zařízení, které syn navštěvuje, kontaktovat ne jenom pouze proto, abyste zjistil zda na konzultace pravidelně dochází, ale také byste mohl o těchto pocitech nedůvěry v něj, více pohovořit...nemusíte se ničeho obávat, Vaše pocity jsou naprosto běžné jako u většiny dalších rodičů, jsou i vcelku pochopitelné a právě proto se tyto zařízení věnují i poradenstvím pro rodiče a blízké osoby.
Zatím se mějte hezky a držte se !
S pozdravem Markéta K.