lehlá závislost
marie
Dobrý den,mám přítele,33 let,problémy s alkoholem a trávou má střídavě už od puberty,samozřejmě tvrdí,že není závislý,že když nechce,nedá si,ale na druhou stranu řekne,že ho to baví a dělá to rád.Došlo to dost daleko,denně pije pivo,denně hulí,denně střílí na počítači do tří do rána.Máme spolu syna,takže si ještě tak nějak uvědomuje,že musí chodit do práce,aby mohl aspoň platit alimenty,ale má už i problémy s chováním,které neumí korigovat,říká,že je upřímný,ale řekla bych ,že spíš dost neomalený,chybí mu nějaké sociální cítění,nevychází téměř s nikým,na krátkou dobu ještě ano,ale dlouhodobě vždycky dojde ke konfliktům.Teď poprvé řekl,že si to uvědomuje a že chce přestat,ale samozřejmě sám....Můžete mi prosím v jednoduchosti vysvětlit,jak u vás probíhá léčba,co obnáší,jak často se ambulantně dochází,kolik léčba stojí,nevěřím,že to sám zvládne....děkuji Marie

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že by bylo efektivnější a jednodušší, kdyby přítel zašel za odborníkem. Jinak se může stát, že se bude donekonečna pokoušet přestat, neúspěch si bude omlouvat tím, že ho to vlastně baví a celé to nikam nepovede. Jen bude mít pocit selhání. Léčba v našich, ale i jiných, zařízeních nabízí různou formu, od ambulantní po dlouhodobou pobytovou. S každým je stanoven individuální plán, co by pro něj bylo vhodné. Bylo by tedy nejlepší, aby přítel navštívil nějaké ambulantní zařízení, zabývající se závislostí, nejdříve na nezávaznou první konzultaci. Utvoří s lékařem nebo terapeutem plán, který se může podle potřeby pozměňovat. Hlavní slovo v tom má samozřejmě on, nedobrovolně ho stejně nikdo nedonutí k ničemu. Ambulantní péče je ve státních i neziskových organizacích zdarma, nebo za obvyklý 30-korunový regulační poplatek.
Pokud by přeci jen nebylo možné ho přesvědčit, aby za odborníkem zašel, může pro začátek zkusit využít některé materiály k odvykání od MUDr. Nešpora, které jsou zdarma dostupné na www.drnespor.cz. Pokud by se přeci jen rozhodl pro odbornou pomoc a nevěděli byste, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám nějaké kontakty zašlu.