Jak interpretovat zazitek s LSD...?
WEF
Mel jsem pred 14 dny poprve LSD, zazitek to nebyl neprijemny, bylo to ale neco, co jsem si driv neumel predstavit (a to jsem si dlouho predem shanel informace)...ale o to nyni nejde: na tripu jsem jakoby sam sebe a svoje jednani, zivot atd posuzoval a vnimal s nadhledem, zdalky. A trebaze se citim v zivote spokojene, tak jsem na tripu mel pocit, ze asi nejdu tou spravnou cestou, a videl jsem i reseni, jak zmenit styl zivota. Vnimal jsem to skoro jako "osviceni" :) Ale po odezneni tripu mi naznacena cesta pripadala jako zbytecny, trochu "od reality odtrzeny", nikam nevedouci krok - pokud bych to v praxi zrealizoval. Chtel bych se zeptat, jaky vyznam ma tedy zazitek na tripu? Je LSD latka, ktera nam odhaluje nase podvedomi, potlacovana prani, touhy, ktere jinak normalne nevnimame? Mam s tim, co jsem na tripu zazil, nejak pracovat - nebo na to proste zapomenout? Jakou vahu tomu mam prikladat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Pro schopnost introspekce a možnost vidět dál než za vlastní humna (obrazně řečeno) se LSD v terapii užívalo. Myslím, že v tom je i trochu problém - introspekce byla často tak mocná, že člověk skončil v blázinci. Ona nás naše mysl před některými zjištěními chrání a taky ví moc dobře proč. Myslím že platí, že bez průvodce který vás bude umět z intoxikace vyvést to může skončit někdy dost blbě. A průvodcové se sháńěj ještě blbějš - teda - pokud za něco stojí. Protože, i když pominu legalitu celého podniku - umí to fakt málokdo. Třeba já bych si na to rozhodně netroufnul.
Do jaké míry je váš zážitek cesta, kterou byste se měl v příštích letech svého života ubírat a do jaké míry blábol intoxikovaného mozku nevím. A něco interpretovat se sumou poskytnutých údajů, navíc bez toho, abych vás viděl a dokázal své odpovědi správně formulovat si fakt netroufnu. Jedinou radu kterou bych měl (kromě té která je skyta o kus výš v textu - na LSD bacha - mohlo by se vymstít - raděj nebrat) - zkuste obě cesty - jak tu po které kráčíte, tak tu kterou jste viděl na tripu prozkoumat. Sednout si z tužkou a papírem a mapovat - prohlížet, uvažovat. Dá to pár hodin, nebo spíš dní práce - ale může to pomoct rozhodnout. :-) Kdybyste s tím chtěl pomoci - zavolejte, stavte se.
P.s. Jednu interpretaci vám přec jen nabídnu - lidi, kteří se cítí spokojeně s srogama neexperimentujou. Kouknout se za hranice svého prožívání - k tomu je nutná určitá nespokojenost. Třeba i skrytá a neuvědomovaná. A potřeba rozumět a interpretovat svůj zážitek patří do stejného kýble. Opravdu spokojený člověk je si totiž svou spokojeností jist.