poprs
Timo
Zdravim.Dal jsem si na party "drogu" pravdepodobne nazyvanou POPRS.Je bezne k dostani v kazdem Sex-shopu.Jeji ucinek po vdechnuti nosem bych prirovnal k vrcholnemu ucinku Extaze.Ale rozdil je v tom,ze ucinek se dostavi asi za 15 vterin a netrval dele nez 3 min.Mozna to byly Spanelske musky...nevim Chtel bych se zeptat,zda o tom nevite nejake podrobnejsi informace...hlavne o moznych negativnich ucincich na organizmus.Dik.Timo

Odpověděl:
Poppers obsahují nitráty (nejčastěji izobutylnitrit nebo izopropylnitrit). Tyto látky způsobují prudké roztažení cév (některé látky z této skupiny ? nitrocelulóza, izosorbiddinitrát ? jsou používány v kardiologii). Jako reakce na zvětšení objemu cévního řečiště dojde k prudkému poklesu tlaku. To má za následek ono motání hlavy a závratě a někdy i dočasnou ztrátu vědomí. Existuje zde tedy jisté riziko pádu a poranění se. Na snížení krevního tlaku reaguje srdce zvýšením své činnosti. Někdy se v tomto případě mohou objevit poruchy srdečního rytmu. Mnohem nebezpečnější jsou kombinace s jinými drogami, obzvláště ze skupiny stimulancií (amfetaminy, kokain), kdy může dojít k závažným obtížím (závažné poruchy srdečního rytmu, infarkt myokardu, cévní mozkové příhody atd). Mezi další velmi častý nežádoucí účinek nitrátů patří bolesti hlavy.