Otazka
tommy
Dobry den, beru Extazi uz asi rok a pul...cca kazdy tyden-14 dni dni.Mam ale po ni docela velike deprese(jako napr. tedka).Nevim co s tim.Deprese jsou za 3dny pryc a ja uz se tesim na dalsi party (kde si E vezmu).Tak nejak me napada co s tim,nejsem nahodou uz trosku zavisly?Jinak normalne pracuju a nemam problemy s beznym zivotem.Mozna to zni trosku jako fraze,kdyz se o tom vsude pise atd?..a taky vim fakta (pravdiva ?) jako ze na E není navykova...(a taky na to mam samozrejme svuj nazor)?.a ze velkou roli hraje prostredi kde ji beru? Staci mi Vas nazor na to? Dekuji. Tomas

Odpověděl:
Deprese patří mezi jeden z velmi častých důsledků užívání extáze. Typicky se vyskytují druhý až třetí den od užití. V odborné literatuře se objevuje nejčastěji pojem ?low midweek?. Je celkem pravděpodobné, že pokud budeš extázi dál užívat budou se tyto stavy neustále zhoršovat.Jsou dokonce popsány i případy, kdy extáze velmi pravděpodobně spustila některé z psychických onemocnění. Tyto deprese ?nebo přesněji low midweek? bych nepovažoval za projev závislosti. Je to jeden z důsledků toho, jakým mechanismem extáze funguje. Ovšem to, že užíváš extázi jednou za 14 dní a že se přes všechny negativní dopady, které ti způsobuje těšíš na další a dáš si jí znovu, rozhodně patří mezi jedny ze známek závislosti. Že závislost na extázi neexistuje je fáma. Existuje na ní závislost i když není stejného typu jako závislost na opiátech, alkoholu nebo pervitinu. Jedná se velmi pravděpodobně o souhru dvou jevů a to jednak vlastního potenciálu extáze vyvolávat závislost (samozřejmě s různě velkými individuálními rozdíly u různých lidí) a zároveň prožitku spojeného s účinkem této drogy (např. taneční party).