testy
blondss
jak probíhá test ze slin a jak je přesný na procenta, jak dlouho po infikování je možné odhalit nákazu a můžu přijít i když nejsem na tvrdých drogách a přítelkyně vůbec na ničem

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, testy ze slin jsou velice přesné, pokud je výsledek negativní, dá se na něj skoro 100% spolehnou. Je nutné si však uvědomit, že virus HIV je dobře identifikovatelný v těle až 3 měsíce po nákaze, takže výsledek testu, který se dělá dříve, nemusí být přesný. Je nutné ho znovu opakovat. Pokud test vyjde pozitivně, je dobré si nechat udělat ještě jeden kontrolní test z krve, který pozitivitu potvrdí. I v případě, že test je negativní, je dobré se za půl roku nechat přetestovat. To platí nejen pro testy ze slin, ale také krevní testy. Testy, které provádíme u nás v K-centru jsou určeny pouze pro uživatele ?tvrdých? nealkoholových drog, takže Vás asi zklamu. Obraťte se na hygienickou stanici v místě bydliště, kde Vám provedou testy z krve. Bohužel se za testy platí, zhruba 350,- Kč. Samozřejmě úplně nejlepší je vyhýbat se rizikovému chování, samotné testy Vás neochrání. Hezký den. HS