žloutenka
Simkin
Dobrý den, když jsem se jednou pomocí interferonu zbavil žloutenky, můžu jí dostat znovu např. při pohlavním styku? A bude inkubační doba zase zhruba 6 měsíců? Díky za odpověď

Odpověděl: Barbora Janíková
Zdravím Vás. Záludnost žloutenky spočívá také v tom, že i když jste ji již jednou prošel a léčil se, můžete se nakazit znovu. A to ze dvou důvodů: krví a pohlavním stykem jsou přenosné dva typy žloutenek: ?B? a ?C?. A dále, to, že jste prošel jedním typem žloutenky Vás neochrání před jinými druhy virů stejného typu žloutenky. (Srozumitelněji řečeno: i když jste prodělal např. žloutenku typu ?C?, můžete se jí znovu nakazit). Inkubační doba žloutenky typu ?B? a ?C? je od 1měsíce do 6 měsíců. Takže opatrnost nadevše. Pokud máte pochybnosti, můžete kontaktovat svého lékaře a požádat ho o provedení krevních testů.