EXTAZE
RUDA
Docet jsem se ze po uziti extaze kdyz si dam PROZAC tak pry regener.poskoz. mozkove bunky?Predepise mi ho doktor?Pry jsou take dobry kalicor ,piracetam?Diky za odpoved.

Odpověděl:
Tvoje informace je trochu zkreslená. Prozac ani Kalicor neregenerují extází poškozené buňky. Prozac (fluoxetin) patří do antidepresiv typu SSRI (inhibitory zpětného vychytávání serotoninu). Jako takový je schopen minimalizovat neurotoxický účinek extáze a to i když je užit až 6 hodin po užití extáze samotné. Při akutním užití ovšem zmírní i účinek extáze pro který ji lidé užívají. V každém případě se jedná o lék předepisovaný v konkrétních indikacích a jeho užívání samotné a pravděpodobně i s extází může někdy vést k rozvoji serotoninového syndromu. Ten je velmi obávanou komplikací po lécích ze skupiny SSRI a po kombinaci těchto léků s antidepresivy skupiny IMAO (inhibitory monoaminooxidáz; např Parnate). Je to na životě ohrožující stav. Valná většina úmrtí po PMA (parametoxyamfetaminu) i MDMA byla způsobena právě tímto syndromem. Doktor ti ho rozhodně jen tak bezdůvodně nepředepíše. V případě piracetamu se jedná o látku, která patří mezi nootropika (léky podávané u některých typů demencí, po mozkových traumatech a operacích). Její účinek je v podstatě způsoben zlepšením využití glukózy (což je zdroj energie pro mozkové buňky) mozkem. Je možné (sám bych řekl, že pravděpodobné), že také snižuje toxicitu extáze, bohužel s tímto preparátem ještě žádné studie v kombinaci s extází doposud nebyly publikovány. Co se týká regenerace buněk postižených extází, tam bych byl velmi skeptický. Je k dostání jak na předpis tak i volně prodejný. V každém případě nejlepší cestou jak se vyhnout komplikacím po užívání extáze je vyhnout se její konzumaci.