Toluen
Aleš
Mám dotaz jak moc škodí toluen tělu a jestli je možné po občasném čichání toluenu můžu ničit své sve zdraví.Občas(1xTýdně).Dále bych prosil další informace co se mi může stát atd.Děkuji Aleš

Odpověděl: Helena Hošková
Zdravím, Aleši. Při čichání toluenu se Vám toho může stát docela dost, doslova Vám při něm může jít o život. 1) Při čichání toluenu si můžete poškodit některé vnitřní orgány - mozek, ledviny, játra nebo kostní dřeň. Například poškození mozku se v praxi projeví tak, že začnete hloupnout. Může se stát, že při zahájení abstinence, nedojde k úplné regeneraci, tj. nikdy už nebudete mít mozek takový, jaký byl, než jste začal toluen čichat. 2) Při pravidelném užívání (a tím užívání 1x týdně je) Vám hrozí vytvoření psychické závislosti. 3) Další velké nebezpečí spočívá v tom, že při intoxikaci toluenem poměrně těžko odhadnete ?bezpečnou? dávku, tj. dávku která Vás aspoň bezprostředně neohrozí na životě. Předávkoávní toluenem totiž způsobuje obrnu dýchacího centra nebo srdeční arytmii a následně pak poruchu srdečního oběhu? Aleši, být Vámi beru nohy na ramena a jdu od toho. Kdybyste si o tom chtěl promluvit (třeba po telefonu), můžete zavolat k nám do K-centra (tel. 02/83 87 21 86). Jsme tu každý den od 9 do21 hodin. Zvažte, jestli Vám to za všechna ta rizika stojí.