Léčba Subutexem
Jana
Dobrý den.Již druhým rokem beru heroin. Prvních 6 měsíců jsem jej kouřila,nyní ho užívám nitrožilně (cca 0.7 g/den) a potřebovala bych poradit, kam se obrátit, když se chci léčit. Trvalé bydliště mám mimo Prahu,přechodné v Praze.Léčit jsem se ještě nezkoušela. Mám dobré zaměstnání - zpracovávám podklady pro účetnictví a také rodinné zázemí. Nikdo z mé práce a rodiny o mé závislosti neví. Nechci jet do některé z komunit - to by se vše provalilo.Uvítala bych léčení tady v Praze. Párkrát jsem si na černém trhu koupila subutex. Začala abstinovat, ale měla jsem jej málo. Takže jsem se posléze kvůli bolestem vrátila k heroinu. Nyní bych chtěla znát legální cestu k Subutexům. Věřím, že pokud jich budu mít dostatek, abstinování bude veselejší. Za odpověď moc děkuji.

Odpověděl: Barbora Janíková
Zdravím Vás. Vaše rozhodnutí pro léčbu je dobrým začátkem k abstinenci. Máte dobrou práci a dobré rodinné zázemí, což vám může při a po léčení hodně pomoci. Co se týče Subutexu, může Vám ho předepsat lékař AT ordinace, která sídlí v každém pražském obvodě. Také ho může předepsat obvodní lékař, ale tato praxe ještě není tolik zavedená. Vyabstinování je nejlépe podstoupit pod lékařským dohledem na detoxikačním oddělení (cca 1týden), tím odstraníte fyzické problémy, chutí na drogu se ale budete zbavovat asi déle. Píšete, že jste se ještě nezkoušela léčit, myslím, že by bylo dobré, abyste si o způsobu a možných formách léčby, a také o tom, co by bylo pro Vás nejlepší, s někým promluvila. Ať už telefonicky nebo také osobně je to možné u nás v K-centru SANANIM, telefon je:02/ 83 87 21 86. Hodně štěstí J.