co dělat
Orlice
Nejsem na drogách závislá, ale beru je každej víkend a bez těch pařeb si to teda nedokážu představit. To sem asi v tom stadiu těsně před závislostí? Začla sem před dvěma rokama. Kdybych chtěla přestat, bude to těžký a nepříjemný? Když bych dostala chuť na drogu přes tejden a tý chuti podlehla, znamená to, že sem závislá? A taky mi vadí, že sem se změnila. Na jednu stranu sem míň lhostejná k utrpení jinejch a ke krutosti (dřív mě bylo úplně ukradený, že je třeba někde válka, když se mě to netýkalo), na druhou stranu sem strašně líná, absolutně ne-ambiciózní (a to sem byla fakt dravá), odkládám problémy, vyhejbám se nepříjemnostem, odpovědnosti, sem přecitlivělá. Zůstanou ty změny povahy, i když případně přestanu brát drogy? Dík

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost bych si asi takhle netroufl diagnostikovat, ale po dvou letech víkendového braní (nevím sice čeho, ale tak trochu předpokládám EXT) jste už jistě na jejím prahu. Kdybyste zjistila, že se začíná stírat víkend - kdy paříte a týden, kdy pracujete - tak už tam jste.
Ty Změny které popisujete budou souviset s braním drog. Pokud přestanete pařít - postupně se zmírní a odezní. Alespoň z větší části. Patří i mezi celkem typické změny - z toho že si je uvědomujete a dokážete je popsat je vidět že svůj stav dost citlivě vnímáte. Možná zkuste věřit svým pocitům - má dojem, že tenhle dotaz je o tom, že nějakou změnu nutně potřebujete a říkáte si o podporu a pomoc.
Pokud chcete znát moje doporučení - začněte si hledat jiný program na víkendy a udělejte to HNED. Pokud to odložíte, neuděláte nic. Zkuste se začít bavit s lidma mimo okruh těch lidí, se kterýma paříte. Upozorňuju, že ze začátku vás to nebude moc bavit a budete mít dojem že si s těma lidma nerozumíte. Když to ale nějaký čas vydržíte, tak se to změní. A přestaňte pařit! Naplánujte si víkend bez drog a zrealizujte ho. A ne abyste se další víkend odměnila nějakou obvzlášť vychytanou párty. :-) Kdyby nastali nějaké obtíže a nebo jen tak - když byste si o tom chtěla promluvit - tak se klidně zastavte. Nezávazně. Rád vás uvidím (02/20 80 31 30)