a zase ta žloutenka...
Witch
Před časem jsem měla dotaz na chronickou žloutenku... Já mám chronickou žloutenku C. Doktorka mi řekla, že mám minimální aktivitu, takže to není tak hrozný. Už jsem byla na biopsii a od podzimu budu dostávat injekce, protože vitamíny beru už dva roky a prd to pomáhá, akorát po nich neuvěřitelně tloustnu. Asi bych neměla, ale dost často piju alkohol. Bylo mi řečeno, že pokud se napiju jednou za čas a nebude to ve velký míře (samozřejmě přísný zákaz tvrdýho), tak to není tak hrozný. Před dvouma rokama jsem zkončila s fetem (po 2 letech pervitinu a 1 roce heroinu). V poslední době toho na mě bylo ale moc (nervy, stres...) a párkrát jsem si dala perník. No, přesně šestkrát. už je to týden, co jsem si dala zase pokoj a řekla si dost, ale je tu opět ta stará únava, spím na každým kroku a bolí mě záda.. Mohlo se mi to zase tak rapidně zhoršit??? Máma mě pořád straší, že jestli nepřestanu chlastat a nezačnu pořádně jíst (mám pocit, že jsem k tomu všemu slabá bulimička), tak brzo chcípnu... Když budu chlastat, za jak dlouho přijde cirhóza?

Odpověděl: Jakub Minařík
Jde o to, jaký je výchozí stav, ale může to být dost rychlý. Odhadem nějaký ten rok. Víte, spíš je problém, že pokud budete blbnout, tak pravděpodobnost, že vám interferon zabere je dost menší. Taky pokud vám v průběhu léčby přijdou na to piko tak vás z programu okamžitě vyloučí, stačí 1x pozitivita a sama si to nezaplatíte (250 000,- Kč). A asi se vám to fakt rapidně zhoršilo = játra vám říkají nazdar, normálně by malou pařbu měli vydržet bez následků.
Dobré doporučení zní: Obraťe se tam, kde jste se doléčovala a dejte se před interferonem dohromady. Pokud nevíte kam se obrátit - tak jestli jste z Prahy zkuste DC SANANIM 02/8482 6844, nebo CNP 02/57 32 60 80. Jinak vlevo v kontaktech, a nebo se ještě zeptejte, rád vám poradím.
P.s. Vydržet 2 roky je skvělý, ale mám dojem že teď se něco láme. Takže si dejte pozor, kam to spadne. Držim palce ať je to na tu dobrou stranu. :-)