Odborná pomoc
ichbinich
Dobrý den, před nedávnem jsem psala, že se pokouším o postupné vysazování pervitinu. Odpověděli jste (konkrétně Markéta Kordová), že bez odborné pomoci je to nedobrý nápad. Dnes jsem vyhledala renomovaného psychiatra, který můj postup schválil a vzal si mě \"pod dohled\". Navíc se po prázdninách vrací i má terapeutka. Myslíte, že v této sestavě to má naději na úspěch? Já tomu pevně věřím, ale má rodina pochybuje a chce úplné vysazení. Ráda bych znala i Váš názor. Díky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
odbornou pomocí není míněna pouze pobytová forma léčby ( léčebna, terapeutická komunita ), jsou i jiné možnosti - ambulantní léčba, kterou jste již vyhledala. Také zmiňujete spolupráci terapeutky, takže i toto je forma odborné péče. Velmi pozitivně hodnotím, že jste pomoc vyhledala a jste ochotna potíže s pervitinem řešit.
Z mého pohledu je postupné vysazování pouze oddalování. Pevitin není fyzicky návyková látka, jako např. heroin nebo jiné opiáty. Pokud byste vysadila pervitn najednou, vydržela prvotní nepříjemna, po té spolupracovala s terapeutku na udržení abstinence a pochopení svých vnitřních záležitostí ( viz předešlý dotaz ), tak šanci na úspěch máte. Já více preferuji projít léčbou v některé terapeutické komunitě ( s plynulou návazností na doléčovaní ), která přístupem k uživatelům, formou práce a délkou léčby, je plně odpovídající s ohledem na složitost celé této problematiky. Ale to je věc názoru. Rozhodně je dobré, že máte snahu, alespoň o této ambulantní formě pomoci uvažovat. Ne vždy tomu tak bývá.
Rozhodně chápu Vaše rodiče. Určitě jim na Vás záleží a zajisté by byli rádi, kdyby jste byla co nejdříve v pořádku. Nemějte jim to za zlé, je to obvyklá reakce blízkých lidí.
To, jak celá situace bude dále vypadat, je především na Vás. Na Vaši motivaci, ochotě spolupracovat, na Vaši síle. Přeji Vám ji co nejvíce.
Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak to s Vámi dále vypadá. Držte se !
S pozdravem Markéta K.