opium
Poppy
Uz nejakou dobu, zhruba 2,5 roku jsem uzivatelem opia. Ze zacatku jsem neuzival opium pravidelne, ale casem ano. Chci se zeptat jestli pokud zajdu k psychiatrovi pro pomoc, pripadne ambulatni lecbu, bude nekde zapsane moje jmeno, nebo jestli budu mit tuto lecbu zapsanou ve sve zdravotni karte?
Dale by me zajimalo jak je to s rizenim auta po dobu lecby?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
záleží na tom, jakou léčbu máte na mysli. Jestli substituci, která by vedla ke snižování dávek Suboxonu (opiátové subsituce), nebo terapeutickou léčbu s podporou léků, které by Vám zmírnily abstinenční příznaky? Také můžete jít na detox, vyabstinovat rychle pod lékařským dohledem a s pomocí léků na bolest. Pak byste viděl, jestli se Vám podaří abstinovat dál nebo jestli to nebude tak jednoduché a budete se muset poprat i s psychickou závislostí. To je dost pravděpodobné. Co se týče záznamu ve Vaší kartě, pokud navštívíte zdravotnické zařízení, stojí to samozřejmě peníze, které vydává pojišťovna. Proto ve Vaší dokumentaci u pojišťovny záznam bude. Není ale nutné, aby se o Vaší závislosti např. dozvěděl praktický lékař. Řídit auto byste neměl ani při užívání opia ani při užívání substituce. Obojí je jednak hodně nebezpečné, jednak můžete přijít o řidičák.