pervitin u pritele
verouš
mam problem,nasla jsem u pritele schovanou jehlu a 2 sacky se zbytkem nejakeho obsahu,uplne me to dostalo ale uz delsi dobu jsem na nem pozorovala zmeny v chovani..unavu,dlouhy spanek,o vse ztratil zajem,do prace nechodi.je mu 25 let.po dvou dnech jsem se ho zeptala a on mi rekl ze uz 5 mesicu uziva nitrozilne pervitin,ze uz nic bez toho nezvlada a ze je na tom zavislý..máme spolu 2 malé deti,uz jednou jsme se rozesli kvuli tomu ze moc kouril marihuanu a me i syna vymenil za ni.po dvou letech jsme se k sobe vratili a vse bylo o.k. a najednou mi prijde ze se to opakuje ale jeste v horsim stadiu. a ja mam strach co bude dal,kdyz jsem se ho zeptala na leceni tak on nikam nepujde,ze to zvladne sam,ale ja tomu neverim.ze mu pry staci aby se zavrel na 2 tydny a mohl odpocivat a nabrat sily,jenze co az vyjde ven?nevim komu bych to mela rict,protoze kdyz si o tom nemuzu s nikym promluvit,tak me to nici ale nejvic me nici pohled na pritele.vypada jak troska,hubeny..prosim poradte mi..jsem zoufala

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
to je nemilé zjištění. Je velmi dobře, že píšete. Nejlépe by samozřejmě bylo, kdyby Váš partner šel na léčení a dal se do pořádku. Uvádíte, že tato varianta prozatím nepřipadá v úvahu. Nicméně, to, že partner zatím odbornou pomoc odmítá, neznamená to, že ji nemůžete využít Vy. Existují poradny specializované na rodinné příslušníky závislých osob, také Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog poskytují ve svých službách poradenské služby pro rodiče, partnery a další blízké osoby ( bezplatně, lze i anonymně ).
V tuto chvíli bych návštěvu nějakého zařízení viděla jako velmi rozumné. S ohledem na složitost situace byste měla mnohem více prostoru na hledání konkrétnějšího řešení, přece jenom tato forma poradenství přes internet má možnosti poněkud omezené. Také byste se mohla poradit jak vhodně postupovat dále, jaké nastavit pravidla, jak lépe partnera motivovat k léčbě. Také si zcela upřímně myslím, že v takto náročné situaci byste i Vy zasloužila podporu.
Postačí, když napíšete jaká města máte dobře dostupná a my Vám vhodný kontakt vyhledáme a doporučíme. Zatím se mějte pěkně a napište.
S pozdravem M.K.