Tolerance
baracuda
Dobrý den, zkusím to nějak stručně - 2007-2009 závislost na hypnoticích a benzodiazepinech, září - listopad 2009 léčba v Bohnicích, dokončená. Nyní benzodiazepiny už nikdy, protože jsem vloni při vysazování měla epileptický záchvat. Ale stále mám problém s Hypnogenem. I to, že si vezmu občas jeden před spaním vnímám jako problém, ale nijak nadměrně mě to neděsí. Prášky mám v práci a domů si večer vezmu třeba jen jeden nebo dva, abych si prostě nevzala víc a tehdy je to relativně v pohodě. Ale pokud mám mít víc dnů volno vcelku, tak si jich vezmu z práce víc, ale pak se mně stane (opakovaně !) to, že si vezmu třeba dva Hypnogeny a pak se \"probudím\" za 2 dny a platíčko Hypnogenu je pryč. Jenže já si absolutně nepamatuju, co se ty 2 dny dělo. Funguju v té době zřejmě normálně - manžel si ničeho nevšimne (a to je po mojí léčbě velmi podezíravý), v práci je to OK, protože tam zavolám, vezmu si třeba dovolenou, nebo tak, volám mámě, bráchovi, nikdo nic nepozná, ale já si z té doby nepamatuju NIC ! A teď už jsem totálně šokovaná - měla jsem mít dovolenou a vzala jsem si toho tedy z práce víc a naposledy si pamatuju, že jsem si v pátek vzala 3 Hypnogeny před spaním a v neděli v poledne jsem se zase \"vzbudila\", opět s totálním oknem a ve skrýši jsem našla 3 prázdná plata Hypnogenu 1mg (= 45 tablet) a 1 plato Tramalu 100 (=10 tablet). Jsem absolutně přesvědčená, že jsem to všechno zkonzumovala, ale nerozumím tomu, že 1.to bylo naprosto mimo moji kontrolu, vůbec si nepamatuju, že bych si vědomě vzala víc než ty 3 tablety, 2. že na mě tohle šílený množství nemělo větší negativní dopad (fyzicky) 3.že jsem s tímhle množstvím v sobě byla schopná \"fungovat\" tak, že si manžel ničeho divnýho nevšiml ? Samozřejmě jsem ráda, že to takhle dopadlo, mohl to být kolosální průšvih, ale stejně nechápu, jak je možný, že se mně tohle děje.....děkuju za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
osoby, které zneužívají různé typy léčiv ( u hypnotik obzvlášť ) se tyto ,,výpadky paměti" jaké jste uvedla Vy, po konzumaci objevují. Myslím, že by to pro Vás měl být jasný signál svou závislost opět začít řešit ! V podstatě můžete být ráda, že to takto dopadlo a nestalo se něco závažnějšího. Ve Vašem případě, bych nečekala až se Vám něco podobného podaří znova ( také by to mohlo mnohem hůře zkončit ). Netuším z jakých zdrojů máte léky, předpokládám, že pokud jste se léčila se závislostí - další lék na který závislost vzniká, Vám s největší pravděpodobností předepisován nebyl.
Nicméně, udělala byste opravdu nejlépe, kdyby jste v Bohnicích, kde jste se již léčila, nastoupila léčbu další - opakovací. Pokud vím, v PL Bohnice jsou dva závislostní pavilony pro ženy č.7 , č.8. Podrobit se opakovací léčbě, není nic neobvyklého. Někdy je hold cesta k trvalé abstinenci složitější. Po léčbě je nezbytné udržovat kontakt i nadále, paní MUDr. Pekárková ( pav. č.7 ) nabízí klientkám doléčovaní, pokud jste ho teď nedodržovala, rozhodně bych Vám doporučila si toto již během léčby s paní doktorkou vyřídit a rozhodně být v pravidelném kontaktu. Uchovávání léků v zaměstnání zpravidla nic neřeší, sama jste se mohla přesvědčit. Na nic nečekejte a začněte svůj problém co nejdříve řešit. Nic rozumějšího pro sebe teď v tuto chvíli nemůžete udělat. Máte manžela, máte zaměstnání, buďte za to ráda, leckdy závislé osoby díky své nezvládnuté závislosti příjdnou o vše, nenechte to dojít do krajnosti.
Možná se Vám zdá, že je další léčba zbytečná....ale sama musíte přece vědět, že takto to nejde. Sice se Vám prozatím pod vlivem účinku léku nic vážného nestalo, ale vše je jen otázka času a myslím, že čekat na nejhorší přece nemusíte. Uvedla jste, že již jednu závislost máte za sebou, také jste uvedla, jak nepříjemný byl abstinenční syndrom spojený s epilep.záchvatem, tímto máte vcelku dobře vykročeno k dalším nemalým potížím, potažmo záchvatům.
Zkuste se nad tím zamyslet. Přeji hodně sil na úspěšné zvládnutí. Držte se !
S pozdravem M.K.