marihuana II.
dan
Děkuji za odpoved, ale priznam se ze ji moc nerozumim - co presne znamena "Kongitivni funkce"? + nekourim 3 jointy denne ale v prumeru tydne. Osobnost se mi za dobu uzivani z dlouhodobeho pohledu vyrazneji nezmenila (sned jen nejsem tolik "vybusnej", ale to je spis pozitivum), pratele se mi kvuli trave nezmenili, travou si neresim zadne problemy - mam ji pro pohodu mysli a poteseni. Proto zatim ani neuvazuji ze bych prestal, protoze v kratkodobych vyhledech nevidim problem. Ale co nevim, je jak se podepise trava v teto frekvenci (3-5 jointy á týden) na mem zdravi za 10- 20 -30 let.Vim o skodlivostech inhalace koure a skodlivin vzniklych spalovanim. Jsou ale nejake nepriznive ucinky v dlouhodobem vyhkledu typu extaze/demence, alkohol/cirhóza . . . ? Díky : dan, 11-06-2002 > Chtel jsem se zeptat na zdravotní rizika při dlouhodobém, ale umírněném užívání marihuany. O riziku vyplývající z inhalace kouře vím, ale existuje něco co se třeba promítne ve stáří (typu paměťové buňky - možnost demence ve stáří vs. extaze). Marihuana je oběcně vnímána jako zdraví relativně neškodlivá - úrovně kávy či čaje. Je tomu tak skutečně, nebo jsou závažná zdravotní rizika (typu alkoholu) vztahuijící se k dlouhodobému užívání (2-3 jointy týdně). Děkuji dan Od:MUDr. Jakub Minařík, , 12-06-2002 > Narazil jsem před časem na jednu studii, která se zabývala vlivem dlouhodobého, pravidelného kouření marihuany a deficitu kognitivních funkcí - byl tam shledán poměrně jednoznačný defekt při dlohodobém pravidelném usu (ty 3 jointy denně by se do toho vešli). S tím, že je tenhle defekt by měl být reverzibilní, když přestanete hulit. Druhá věc je, že po dlouhodobém užívání jakýchkoli drog dochází k osobnostním změnám. To se děje i u trávy. A tyhle změny už reverzibilní nejsou. :-(

Odpověděl: Jakub Minařík
Kognitivní funkce - tam patří takový věci jako paměť, schopnost učit se, ... V zásadě budete dementnět, možná se to neprojeví okamžitě, ale po těch 30 letech to bude jistě znatelné. Dobrá zpráva je, že by se mělo jednat o vratný stav - tj. když vysadíte, mělo by se to časem zlepšit.
K tomu postižení při dlouhodobém usu - ještě může dojít ke snížení schopnosti imunitní odpovědi ovlivněním kanabinoidních CB2 - imunosupresivních receptorů ve slezině.
S těma 3 jointama denně - myslel jsem 3 jointy týdně, to byl překlep.