Anorexie a Extaze s Pervitinem
mina
Dobry den, moje sestra (20 let) zacala hubnout pomoci extaze a behem mesice zbuhla asi 10 Kg. Ted jsem se nahodou dozvedela, ze obcas (nevim presne jak casto) bere pervitin-asi snupanim. Zajima me, jaky si muze vypestovat navyk a jake by byly prvotni priznaky brani pervitinu. Ja pozoruji predrazdenost, rychle reakce, napr. se preji, smeje se, najednou breci, apod. Jake problemy jsou spojeny s mentalni anorexii a drogami? Podotykam, ze jsme ji poslali k psychiatricce, kvuli anorexii, ale s drogami se ji nesverila. Navic nedela nic, co ji lekarka doporucila. Me se sverila s extazi, ale jakekoliv spojeni s pervitinem popira....Co mame dal delat? Ona pomoc odmita a tvrdi, ze ma vse pod konrolou, i kdyz asi sama vi, ze nema, pokud chodi zvracet skoro po kazdem jidle. Za den skoro nic neji, nekdy i nekolik dni drzela hladovku. Kdyz je s ni nekdo z rodiny, tak se pretvaruje a naschval ji hodne veci, abychom si mysleli, ze je vse v poradku. Dekuji za odpoved. Mina

Odpověděl: Dana Pěčová
Vaše sestra si může vypěstovat mentální anorexii i závislost na drogách, případně obojí dohromady:-(( Pervitin dává pocit výkonnosti, potřebuje málo času k odpočinku a zároveň popírá pocit hladu, takže se na něm velmi dobře hubne. Jenom má řadu nepříjemných účinků, některé se vám podařilo vypozorovat a sama je popisujete, může změnit okruh přátel, změnit chování a stále více času ji zabere braní drog, to jsou zhruba příznaky závislosti. Navíc braní pervitinu může vést k toxické psychoze, tzn. dotyčný je paranoidní a má halucinace, vytváří konstrukty, které nejsou reálné:-((To je většinou čas, kdy je donucen k léčbě. Mentální anorexie je buď hladovka s minimálním přísunem jídla nebo kombinovaná s občasným přejedením a následným zvracením. Při této poruše se také dostavují výkyvy nálad, nespavost, zdravotní problémy spojené s hladověním. např. padání vlasů, odvápnění kostí, dehydratace organismu, poškození ledvin,aj:-((( Kombinace braní a hubnutí přináší velmi rychlý efekt, ale obojí patří mezi sebedestruktivní chování, může si poškodit zdraví duševní i tělesné:-(( Myslím, že jste v těžké situaci, ale pokuste se sestru konfrontovat s tím co sama tvrdí. Pokuste se to nehodnotit, jenom ji nabídněte zrdcadlo, dohodněte si doma jasná pravidla, která může sestra sama navrhnout a společně domluvíte. Jenom vám doporučuji důslednost při dodržování pravidel i z vaší stany, jinak se v důsledku mohou obrátit proti vám. Ona sama bude mít možnost zjistit, že nejspíš má nějaké obtíže a to by ji mohlo motivovat k nějaké léčbě:-)))Většinou přesvědčování, vyčítání a poukazování na tyto problémy vede k přetvařování a jěště většímu skrývání obtíží. Pokud budete potřebovat, tak se ještě ozvěte nebo mi zavolejte na tel. 02/20 80 31 30 a můžeme o vašich obavách a starostech hovořit:-)