vliv drogy na muzske sperma 2
hanz
dotaz pro Dr.jakub Marik: ptal jste se o jake drogy se jedna tak to jsou extase,marihuana a lysohlavky.Dale by mne zajimalo co je nebezpecnejsi jestli alkohol nebo vyse uvedene drogy na poceti ditete.Predevsim mne zajima do budouctna, priklad:budu tyto drogy uzivat v primerenych davkach a rozhodnu se pro dite.Tak prestanu tyto drogy brat,jake riziko to prinasi pro splozeni ditete.Taktez mne zajima jak je to s alkoholem.Pisete v odpovedi ze pokud je mezi aplikaci a pocetim dlouha doba je riziko takrka nulove.Plati to i pri dlouhodobejsim uzivani drog.Tyto veci mne zajimaji,protoze jsme byli s prateli na dovolene a na tuto otazku nebyl nikdo schopen odpovedet.Predem dekuji za odpoved a prosim jestli potrebujete vice informaci dejte mi vedet.Predchozi muj dotaz byl pod cislem 104 522 ze dne 09-07-2002 dekuji pane Dr.Jakube HANZ

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi takhle. Trochu jsem se probíral knihama a taky to konzultoval s kolegy. V zásadě k modifikaci genetického materiálu by dojít nemělo. O tomhle riziku se hovořilo jen v souvislosti s LSD, ale novější studie riziko nepotvrzují. Ta modifikace genomu v zásadě znamená, že ke změně může dojít již po jednom užití a změny jsou trvalého rázu.
Dlouhodobé užívání může s sebou nést riziko poškození tvorby spermií, ne snad ve smyslu poškození genetického materiálu, ale ve smyslu snížené schopnosti spermií oplodnit vajíčko. Tenhle problém se dá ale téměř vždycky nějak obejít.
Takže-riziko jistě existuje. Pokud ale budete užívat s mírou, a teď mluvím o všech látkách, včetně alkoholu - riziko je asi fakt malé. No, ještě mě tak napadá, že pokud se trochu v drogách rozjedete - toxíci bývají problematičtí otcové.