jake latky jsou oznaceny jako drogy
rene
mam zajem ziskat info o tom jake latky jsou presne definovany jako zakazene. jednoduse chci nekde ziskat kompletni seznam latek za ktere muze byt nekdo stihan.....je to velice dulezite protoze muj syn uziva latku kodynal a haji se tim ze to neni droga. chtel bych predejit problemum s organy cinnym trestim rizeni. dekuji rene

Odpověděl:
Kodynal (preparát proti dráždivému kašli, který je pouze na recept) obsahuje dvě látky, které jsou potencionálně návykové (efedrin ? látka s mírnými stimulačními účinky a kodein ? opioid s velmi sníženou návykovostí a mnohem nižším euforizujícím účinkem oproti morfinu nebo heroinu). Nadměrné dlouhodobé užívání tohoto preparátu však může vést i k rozvoji závislosti. Bohužel neznám vaší konkrétní situaci. Domnívám se však, že je důležité vědět, že řada uživatelů opiátů je v případě nedostatku drogy schopna užívat celou škálu léků s tlumivým účinkem pro snížení abstinenčních příznaků (včetně barbiturátů, preparátů obsahujícím kodein, bezodiazepinů) a to často v takovém množství, že nad tím jde téměř hlava kolem. Napadá mě tedy, že jestli máte pocit, že se něco významného děje s vaším synem a domníváte-li se že by se mohlo jednat o nějaký experiment s psychotropními látkami (což bych možná i očekával, pokud váš syn neužívá kodynal akutně na tlumení dráždivého kašle), že by bylo vhodné abyste se pokusil osobně spojit s některým z pracovníků Sananimu nebo obdobných zařízení. Domnívám se, že tato otázka je vhodnější k osobnímu kontaktu, než-li ji řešit pouze emailem nebo seznamem psychotropních látek. Kontakt zajisté najdete na stránkách drogové poradny. Jinak vámi zmiňovaný seznam je součástí zákona č. 167 o návykových látkách (ve formě příloh). Znění tohoto zákona a zmiňované přílohy najdete např zde.