Následky na extázi
Mirek
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal, zda-li mi hrozí nějaké nebezpečí popř. zda-li na mě zanechá extáze NĚJAKÉ NÁSLEDKY, když extázi beru maximálně jednou do měsíce?Děkuji.

Odpověděl:
Dlouhodobé následky užívání extáze jsou samozřejmě funkcí množství, doby a častosti užívání této drogy. Je pravděpodobné, že i při takovémto ?rekreačním? užívání této drogy (i když nevím kolik a jak dlouho) dochází k poškození paměti, učení, imunitních funkcí, jater, ledvin, změnám nálady ?. Jaké následky to může mít v budoucnu ovšem dnes nikdo není schopen s jistotou říci, neboť populace uživatelů ještě není dost stará na to, aby existovalo dostatek informací o dlouhodobém dopadu užívání extáze. Studie na zvířatech a první výsledky studií u dlouhodobých uživatelů extáze ovšem naznačují, že rekreační užívání pravděbodobně bude mít řadu negativních dopadů v dlouhodobém horizontu. Více informací o extázi a následcích jejího užívání najdeš na stránkách 3. lékařské fakulty.