Alkoholik v rodině
mara
Chtěla bych se zeptat. Jsem z okresu ČB. Moje matka začala požívat alkohol, když přišla o práci. Ubíjí se v depresích a nikdo neví jak bychom ji měli pomoci. Nechceme ji totiž poslat do léčebny. Můžete mi poradit?děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano. Je to jako s lidma, kteří berou drogy. Musíte jí obrazně řečeno, šlápnout na krk. Pokud bude cítit ze svého okolí tlak, že takhle to tade nepůjde - je to pro nás nepřijatelné. A nebudeme se před tím schovávat - je třeba vyhledat odbornou pomoc - když to nezvládneš sama, ... Může v sobě najít motivaci začít s tím pracovat. Je jen třeba se k tomu postavit otevřeně. Vaše chování a postoje musí být jednoznačné a matka je musí umět přečíst. Jen tak máte šanci, že se vám podaří s tím něco udělat.
Pokud jde o to jak na to - pokuste se najít, možná s pomocí praktického lékaře někoho, kdo se v místě zabývá AT problematikou. Praktický lékař by vám měl i pomoci se na něj nakontaktovat a případně koordinovat kroky tak aby tlak byl pokud možno efektivní - jedině tak je možné dosáhnout nějakého výsledku. Taky bych se na vašem místě připravil na variantu, že pokud pokus o ambulantní léčbu selže, bude třeba zvolit variantu ústavní. Ještě drobnost k té depresi - ta může být příčinou problému, to by ale v ordinaci AT také měli rozpoznat, protože primárně je každý AT specialista psychiatr a AZ je jen nástavbová specialisace.
P.s. Jen na okraj - pokud začnou ženy výrazně pít - obyčejně to znamená, že za sebou mají již období tajného pití, kterého si nikdo nevšiml. Trochu bych s touhle variantou počítal - stav může být mnohem vážnější, než se na první pohled zdá. :-( Přeju pevné nervy.