Pervitin a psychické poruchy
Chtěl bych se zeptat, za jak dlouho od začátku pravidelného braní pervitinu se dostaví takzvané "stíhy". Dále mě zajímá, nakolik je inteligentní člověk schopen si uvědomit, že se jedná právě o stavy způsobené drogou a rozlišit je od reality. Mohou se tyto stavy stát impulzem pro ukončení braní? A je pravdou, jak jsem někde četl, že poškození mozku je i po skončení s drogou pak stejně už trvalé? P.S. Neptám se kvůli sobě:-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Těžko říct, za jak dlouho se dostaví "stíhy". Tyto stavy se mohou objevit jak po dlouhodobém užívání, tak i při jednorázovém užití. Myslím, že inteligence nehraje moc velkou roli v odlišení stíhy od reality. Někdy si prostě je člověk schopen uvědomit, že se jedná o stav způsobený drogou nebo se o tom snaží aspoň sám sebe přesvědčit, ale každopádně se to nedá přiliš ovlivnit. Pravdou je, že tyhle stavy mohou být impulsem pro ukončení užívání. Obvykle však člověk, který užívá pervitin, začne pro zmírnění těchto stavů brát kupříkladu opiáty nebo benzodiazepiny a postupně přechází na jiný typ drogy, spíš než by přestal úplně :-( Při chronickém užívání pervitinu může dojít k organickému poškození mozku. Víc informací o tom můžete najít ve sloupci vlevo pod kolonkou Stimulační drogy/Pervitin. Kdyby vám informace nestačily, ptejte se dál, jsme vám k dispozici.