pomoc!
eva
Dobrý den, mám 17ti letého syna. Studuje stř.školu. Zjistili jsme, že kouří trávu. Byli jsme s ním na konzultaci v Praze v Sananimu. Tam slíbil, že přestane. Chvíli to vydržel a už vtom jede zase. ztrácí se mi peníze, proto spím s peněženkou, propadá ve škole, nechodí tam, jak jsem dnes zjistila. Měli jsme domluvu a stanovená pravidla vzájemného respektování- my nebudeme kontrolovat jeho věci a pokoj a on dá do pořádku školu a nebude kouřit trávu. Vydržel to krátce. Je agresivní, když má vztek něco rozbije nebo mlátí mě nebo svou mladší sestru. Vyzkoušeli jsme psychology, psychiatry a on vždy zahraje takové divadlo, že závěr je nakonec ten, že on je v pohodě a my jsme viníci. nevím, kam se máme obrátit. Poraďte.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den, ve Vaší složité situaci se určitě nedá najít rychlé a jednoduché řešení. Píšete, že jste byli na konzultaci v SANANIMu. Myslím, že by bylo nejlepší pokračovat v tomto kontaktu (pokud je pro Vás Praha dobře dostupná), popřípadě napište, které větší město je pro Vás dostupné lépe a my Vám kontakt doporučíme. Uvádíte, že jste již zkoušeli psychology, psychiatry a nebyla jste tak úplně spokojena s výsledkem. Navrhuji Vám, abyste mi popsala lépe, jak tato setkání probíhala, co přesně Vám nevyhovovalo, v čem přesně spočívá ono "divadlo". Nerad bych Vám doporučoval službu, které třeba již nedůvěřujete, bylo by to zbytečné. Na závěr bych rád zdůraznil, že pomoc a podporu potřebujete stejně jako Váš syn, jeho užívání drog má velký vliv i na Vás samotnou. Vyhledat proto vhodné zařízení k dlouhodobějšímu kontaktu se mi zdá v této chvíli jako zásadní. Přeji Vám hodně sil a štěstí