Rajský plyn a poopers
Petr
Jak moc poskozuje mozkove bunky Rajsky plyn? V porovnani napr. s alkoholem. Napr. xxx piv v porovnani s xxx balonku N2O. (Staci priblizny odhad.) Poskozuje poopers nejake organy? Nebo je zcela neskody, kdyz je to vlastne legalni afrodisiakum? Pri cuchnuti citim ohromny tlak v hlave a krcnich cevach - o zadne cevni prihode ve spojitosti s poopers jesem ale neslysel, takze jde skutecne asi jen o "pocit", i kdyz, ted me napada - vyrazne zcervenani v obliceji predchozi myslenku asi vyvraci ze? :o)) Dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, rajský plyn je myslím výrazně bezpečnější než alkohol i když - interferuje s metabolismem vitaminu B12 (může způsobit avitaminosu) - to je stav který může způsobit poměrně vážné neurologické postižení. Takže bych s tím byl asi opatrný.
Ty poppers - hlavní riziko vyplývá z možné srdeční arytmie při náhlé dilataci cév. Není sic velká pravděpodobnost, že se to stane - ale za určitých okolností může dojít k tak vážné arytmii, že si pro vás přijedou havrani. To zčervenání obličeje je způsobeno právě roztažením cév. :-)