Muškátový oříšek
Tom
Budu experimentovat s vývarem 20g muškátového oříšku.Četl jsem, že je to v tomto množství stimulant a halucinogen.Jsou zde nejaká větší rizika (krome brutalni kocoviny druhy den) v porovnani např. s LSD nebo Psylicobinem?(rizika u beznych halucinogenu znam) Jaka je letalni davka (LD50)? 20g je pry bezna davka, dam to nadvakrat v rozestupu cca 3 hod. Zpusobi mi to jiny stav vedomi, nez napr. LSD? Nebo vsechna psychedelika maji u stejneho cloveka temer srovnatelny ucinek? Je zajimave, ze je jako koreni volne prodejny, presto, ze se s nim lze jednoduse intoxikovat.Myslim, ze jeste zajimavejsi by bylo, prodavat napr. marihuanu vyhradne pro dekoracni ucely. :o)) Vim, drogy nebrat, ale stejne to zkusim... :o) Diky moc za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Toxicita muškátového ořechu je poměrně značná. Těžká intoxikace může být vyvolána požitím 1 - 5 ořechů (kolik gramů to je fakt nevím). Příznaků je mnoho, mimo jiné slepota (naštěstí přechodná, alespoň většinou), vybavuji-li si dobře Toxikologii Riedla a Vondráčka - následkem může být poměrně vážné poškození jater, s možností až dílčích nekróz. Taky si vybavuju jednoho člověka druhý den po intoxikaci. Vypadal fakt ďábelsky, kocovina předčila i jeho nejtemější očekávání a odezněla až po několika dalších dnech.
Srovnávat je s jinými halucinogeny co do psychotropního efektu si netroufnu, on s touhle drogou málokdo experimentuje. Myslím že není divu, protože co do toxicity snese srovnání s jedem na krysy. Ten je ostatně také volně prodejný. A fakt málokterá droga je takhle jedovatá. Z halucinogenů asi durman.
No, jestli jste pevně rozhodnutý - tak dobrou chuť. A mohu-li vás požádat-tak mi pak napište, kolik jste si toho dal a jak jste to přežil. Docela by mě to zajímalo.
P.s. Ještě to prosím uvažte. :-) To s tou jedovatostí není kec.