Srdce
Aorta
Dobrý den. V dětství jsem měl šelest na srdci, myslím, že mě celkem často u srdce píchá. Denně kouřím marihuanu.. jinak jím houby, LSD... XTC, to moc často ne. Jak je to s rizikem ohledně mého srdce? jak by to bylo s pervitinem a s opiem? Je pervitin nebezpečnější ohledně srdce než XTC? Co marihuana? Co LSD? Co opium? Zdá se mi že psychedelika a tráva na srdce nemají žádný větší vliv. Díky a mějte se. Karl Trip

Odpověděl: Jakub Minařík
No, s tím že nemají vliv to není zas tak moc pravda, většina látek které zmiňujete akceleruje srdeční akci. Psychedelika sice rozhodně méně než pervitin a EXT, ale akcelerují. Opium zas může způsobit poškození srdečního svalu třeba hypoxií při předávkování.
Konkrétní riziko byste měl rozebrat s lékařem, který vás zná a zná i příčinu šelestu.
P.s. Jestli do sebe cpete to všechno co jste napsal, tak pozdrav. Vím, asi mi řeknete, že nemáte problém a máte to pod kontrolou, ale berete toho poměrně hodně a navíc s docela velkou frekvencí. Zkuste uvažovat alespoň o omezení. :-) Možná tím předejdete potížím. :-)