Pro Báru Orlíkovou - pervitin
Aňa
Dobrý den, tak se vám ozývám, mluvila jsem o tom s manželem a ten víkend jsme si pak nic nevzali. Teď jsme na dovolené s dcerkou, takže by ani nebyla příležitost. Manžel to ale bere jen jako přestávku (taky uznal, že už měl trochu nepříjemné stavy, ale tu přestávku bere jen jako opatření, aby to pak působilo jako na začátku), určitě se toho nebude chtít vzdát napořád. Já na jednu stranu taky ne, ale samozřejmě vím, že by to bylo nejlepší. Trochu se bojím, jak to udělat, až přijedeme z dovolené - abysi manžel nechtěl vzít a trochu taky abych já nepodlehla. Ale spíš bych chtěla přesvědčit jeho, aby sme toho nechali na pořád a nevím, jak to udělat...poradíte mi? Přitom jinak spolu máme dobrý vztah.

Odpověděl: Bára Orlíková
To jsem ráda, že o vás zase vím. Skvělé je, že jste byla schopná tohle téma s manželem otevřít. Navíc váš rozhovor o tom neskončil konfliktem, ale tím, že jste se na něčem dohodli. A k vašim obavám, jak to dopadne, až přijedete - obvykle si člověk nedokáže moc představit, že by se drogy vzdal na pořád. Je to prostě složité. A pro vás o to složitější, že tuhle situaci řešíte ve dvou a s vědomím toho, že máte dítě. Zatím je to na dobré cestě, protože jste si nic nevzali a vy jste rozhodnutá přestat úplně a přesvědčit o tom i manžela. Máte za sebou první krok. Je jasné, že potřebujete poradit a mít nějakou podporu a potvrzení toho, že jste rozhodla správně a že to zvládnete. Doporučila bych vám o tom s někým mluvit osobně, protože podpora po internetu není možná v tuhle chvíli úplně to ono :-) Nejlepší by bylo, kdybyste se obrátila na MUDr. Minaříka z Denního stacionáře na tel.: 02/ 20 80 31 30 (taky odpovídá do poradny a je srozuměn s tím, že byste se mu mohla ozvat), pokud jste z Prahy. Jestli nejste z Prahy a bude potřeba najít jiný kontakt, tak zavolejte mně na tel.: 02/ 84 82 68 44 a něco vymyslíme. Zatím držím palce.