vyse trestu
Lucy
Jakou sazbou se tresta dealerstvi pervitinu?Jedna se jen o poulicniho dealera,ale jiz jednou byl za to trestan a ted ho chytli podruhe.Zajime,ale,na kolik let se prumerne u nas za toto tresta.Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Tresty za prodej upravuje § 187 trestního zákona-Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů:
1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let.
2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo
b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let.
3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán,
a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch,
b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo
c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví.
4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán,
a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt,
b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo
c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech.
Jak dopadne ten dealer o kterém píšete záleží na tom, při čem ho chytili, kdo proti němu bude svědčit, jestli tam byli nezletilí a zcela jistě také zda bude s policií spolupracovat. Nu, vzhledem k tomu, že ho chytli podruhé tak se spíše posune do vyšších kategorií. Kdyby bylo třeba, tak tady máte kontakt na právní poradnu. :-)