VLIV DROGY na muzske sperma
hanz
mam dotaz ohledne jak mohou drogyposkodit sperma muze .Tim myslim jak velke riziko je,ze pri brani vyse uvedenych drog se muze narodit dite s urcitymi vadami.Tyto drogy uzivam velice zridka,ale i presto, ze je prestanu brat muze byt stale riziko.Chtel bych si zalozit rodinu a proto bych chtel vedet tyto informace.Predem dekuji za vyrizeni meho dotazu a pokud potrebujete vice informaci prosim napiste mi na muj e-mail dekuji hanz

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš mail nevidím a je trochu problematické jej z databáze získat, tak bych možná poprosil o které výše uvedené drogy se jedná. Obecně bych si ale troufl tvrdit, že ve většině případů a zvláště tehdy, je-li mezi aplikací drogy a početím dlouhá doba tak je riziko prakticky nulové. Navíc na tohle téma existuje jen málo studií. Co je ve spojistosti s drogama a očekávaným potomkem riskantní je když drogy užívá matka, hlavně v 1. třech měsících těhotenství (období vývoje orgánů), ale i později (tzv. behaviorální toxicita-vliv na pozdější chování a psychomotorický vývoj dítěte).