Otazka
Daník
Dobrý den, mám takový dotaz. Je mi 19. V lednu tohoto roku se mi rodice dozvedeli, ze kourim travu. Sel jsem s nimi do mistniho k-centra. Absolvoval jsem asi 3 sezeni s velmi prijemnou psychoterapeutkou. Rodice zde byli tez na sezeni a resili mimo jine i rodinne problemy. Situace doma se uklidnila a byla jeste lepsi nez drive. Po tech sezenich jsem byl v takovem stavu, ktery by se dal prirovnat k opaku deprese. Neco jako manie :-) Vsechno mi slo od ruky, lepe jsem komunikoval s lidmy, byl jsem hyperaktivni , mel jsem vybornou naladu.Byl jsem strasne vnimavy. Zacal jsem myslet pozitivne :-) Problemy, se kterymy jsem se dlouho trapil jsem ihned vyresil, byl jsem sebevedomy,mel jsem cistou hlavu, dalo by se rici, ze ze mne spadla nejaka uzkost atd. Proste nepopsatelny stav mysli. Pripadal jsem si takovej cistej.Mel jsem pocit, ze az , poprve v zivote jsem sam sebou. To trvalo zhruba 2 tydny a pote se vse rychle vratilo do normalu. A od te doby mi pripada, ze kazdy den je horsi nez den predesly atd. Ne ze bych byl primo v depresi, ale muj zivot je ted takova nuda,nuda,šeď,šeď :-) A ted k dotazu: Je stav , ktery jsem popsal bezny po takovychto sezenich ? Je to normalni? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, psychoterapie mívá tenhle efekt, ale také efekt opačný. Můžete mít euforii, ale taky pěknou depresi. Sám mám za sebou výcvikovou PT a vybavuju si, že chvílema to bylo ode zdi ke zdi. Nakonec jsem ale docela rád, že jsem si tím prošel. Nicméně z dlouhodobé perspektivy po absolvování dlouhodobější psychoterapie budete sám sobě lépe rozumět. To ale neznamená že budete nutně šťasrnější. Pokud máte pocit, že vás ty deprese hodně obtěžují, zkuste se obrátit na tu psychoterapeutku, zda by vám nepomohla - buď jednorázovou intervencí, nebo třeba i přijetím do dlouhodobější terapie.