absťák
Kasey
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli existuje nějaký způsob jak lépe přežít abstinenční příznaky po kokainu. Prosím moc o pomoc. Děkuji předem za zodpovězení dotazu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co píšete v poznámce, tak se určitě nejedná o abstinenční příznaky. Jednak kokain při vysazení nezpůsobuje závažné odvykací stavy (není přítomná silná fyzická závislost, jako tomu je například u opiátů) a jednak se abstinenční příznaky určitě neprojeví u žádné drogy při občasném užívání (nikoli každodenním) a po delší době abstinence. Při dlouhodobém a intenzivním užívání stimulačních drog se mohou objevit při vysazení fyzické příznaky jako je spavost a velká únava, ale jsou přítomné několik málo dní po vysazení. Ostatní příznaky jsou spíše psychického charakteru. Pokud byste chtěla, můžete si přečíst informační text o kokainu na tomto webu pod rubrikou Stimulační drogy. Takže to, co se děje Vašemu příteli, nebudou abstinenční příznaky, ale buď nějaké zdravotní potíže či onemocnění nebo také kocovina či stav po užití nějaké drogy. Z Vašeho popisu nedokážu posoudit, o co by se mohlo jednat. Pokud budete chtít, napište znovu. Nevím, zda jste s přítelem o tom mluvila, zda on Vám tvrdí, že toto jsou abstinenční příznaky po užívání kokainu, co předcházelo stavu, ve kterém se nachází... Pokud by to trvalo déle, určitě vyrazte k doktorovi. Možná se jedná o nějaké virové onemocnění, kterých je v tomhle období plno.