THC a játra
Pave
Dobrý den, jelikož jdu na jaterní testy a rád pokouřím cannabis, tak bych chtěl vědět, jaký má dopad THC na játra. Předem děkuji. S pozdravem Pavel

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, marihuana není pro játra tolik toxická jako ostatní drogy (především alkohol) a její přiměřené užívání by nemělo mít na játra vážnější dopad (pokud jste zdravý a pokud marihuanu nekombinujete např. s alkoholem). Nicméně existuje celá řada dalších rizik jejího užívání – dlouhodobé užívání marihuany často vede k poruchám paměti, soustředění a ztrátě motivace k běžným aktivitám, k odlišnému emočnímu prožívání, u dlouhodobých kuřáků marihuany se zvyšuje riziko vzniku rakoviny plic a jiných onemocnění obdobných pro kuřáky cigaret. U mužů navíc dlouhodobé kouření marihuany může zhoršovat potenci a u disponovaných jedinců může způsobit vleklé psychické potíže. Jako užívání každé drogy i užívání marihuany nadměrně zatěžuje organismus, takže pokud nejste zdráv (nepíšete důvod jaterních testů), užívání marihuany Vám nedoporučuji. Nehledě na to, že se stále jedná o nelegální drogu. Mějte se hezky a když si budete chtít o marihuaně přečíst ještě další informace využijte rubriky O drogách na stránkách této drogové poradny.