Šalvěj divotvorná
Ypecko
Dobrý den, s drogami mám pramalé zkušenosti - občas piji alkohol, kouřím tabák a dostal sem se i k marihuaně která mě ale nikdy neoslnila - a nikdy mě ani drogy (zvláště pak nepřírodní) a jejich testování nelákalo. Po dlouhé úvaze i přesto že se vám to bude jevit jako hloupost (a z části to hloupost i je, ale pokud seznám že rizika nejsou nijak vysoká, prostě si nepomohu :-) sem se rozhodl vyzkoušet zážitek s halucinogenem extrakt ze Šalvěje divotvorné. Jelikož tato droga není v našich podmínkách zrovna rozšířená, mám několik dotazů, na které bych rád znal odpověď. V prvé řadě mě zajímají zdravotní rizika jednorázového užití této drogy (rychlé kouření přes bong). U lsd je často zmiňována možnost nevrácení se z tripu...nic podobného sem ale v souvislosti s touto drogou nenašel. Rizika sebeublížení si pod vlivem halucinací nepřichází v úvahu, zajistil bych si spolehlivého přísedícího. Dále mě zajímá jak co nejlépe omezit pravděpodobnost badtripu, který je prý u Šalvěje velice častý díky rychlosti nástupu a síle efektu (při silnějším extraktu absolutní odpoutání od reality na dobu 7-15 minut). Nakonec se chci zeptat na to, jak si představit dojem odpoutání se od vlastní osobnosti...tento pocit prý není příjemný a může přetrvat i několik hodin po užití. V závěru bych snad uvedl svůj motiv (čistě pro moje dobré svědomí) a tím je nesnesitelná potřeba zjistit co je to halucinace. Tedy nic jako potřeba se sjíždět, či vyzkoušet každý prášek který na této planetě existuje. Ostatní halucinogeny jako lsd, nebo lysohlávky sem zavrhnul již předem (u lsd mi vadí chemie a možnost příměsí, lysohlávky - dávkování, dlouhý efekt.)

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, dovolte mi takovou subjektivní fantazii, která se mi objevila při čtení vašeho dotazu - totiž, že přes veškeré tyto otázky hledáte jakési ujištění, že experimentování s šalvějí divotvornou je bezpečné. Pokud byste to opravdu chtěl slyšet, tak vám to bohužel potvrdit nemůžeme, bezpečné to není. Na druhou stranu je velmi dobré, že se snažíte získat dostatek informací před plánovaným užitím. Salvinorin A je poměrně silná psychoaktivní látka obsažená především v listech šalvěje divotvorné. Obvyklá aplikace je kouření sušených listů nebo různě silného extraktu. S tím je spojený hlavní problém - totiž v dávkování tedy množství k užití. Účinné množství salvinorinu je poměrně malé. Zážitky jsou velmi subjektivní. Velmi časté je narušení pohybové koordinace. Zdravotní rizika jsou poměrně malá, ale naopak duševní rizika jsou poměrně velká a hlavně nepředvídatelná, jak je to typické pro halucinogeny. Salvinorin je atypické psychedelikum, podrobnější toxikologické studie zatím chybí. Při intoxikaci může člověk pociťovat strach či paniku, hlavní komplikací může být problém s integrací zážitků, které, pokud byly negativní, a zůstanou neošetřené (v poradenství, psychoterapii, psychiatrické péči atp.), mohou vést k rozvoji závažnějších duševních poruch. Nápad s přísedícím je velmi dobrý a využívaný, takový člověk může pomoci s řadou rizik (při problémech s koordinací, ale i jako psychická podpora atd.). Bad trip nikdy vyloučit nelze, důležité je vnější nastavení (prostředí, lidé, atd.) stejně jako vnitřní (vyrovnanost, zralost, stabilita osobnosti). Dojem odpoutání se od vlastní osobnosti je zážitek ryze subjektivní a asi moc popsat či předat nejde. Každopádně dál zvažujte plusy a minusy, pokud jediným důvodem je zjistit, co je to halucinace, tak bych tuto akci spíše odložil - jistotu, že se to dozvíte určitě nemáte. Pokud byste měl další dotazy, klidně se ptejte. Pokud vládnete AJ doporučuji podrobné informační stránky Erowid o šalvěji - http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml