Snížení rizikovosti injekční aplikace drogy
12345
Zdravím, jsem "uživatel" a chci se zeptat na snížení rizikovosti nitrožilního užívání drog, jedná se především o pervitin. Zajímá mě "správný" postup aplikace a úprava pervitinu pro injekční požití (například: úhel a lokalita vpichu, míchání s vodou, materiál pro filtraci atd...) Doufám že jsem adresoval dotaz na správné místo a omlouvám se pokud sem tato tématika nepřísluší. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tato tématika sem samozřejmě příšluší, a je dobře, že se ptáte... nitrožilní užívání drog není zrovna nejlepší volba, je to nejrizikovější způsob užívání, z mnoha důvodů (od většího rizika předávkování přes riziko nákazy infekčními chorobami až po poškození žil a další problémy). Tato rizika lze do jisté míry snížit, metody existují, ale ideální by bylo, pokud byste se zašel poradit do kontaktního centra pro uživatele drog, popř. vyhledal terénní pracovníky, kteří by Vám informace poskytli. Vyhledat tyto služby je pro Vás výhodné i kvůli možnosti výměny stříkaček a získání materiálu pro bezpečnější užívání drogy (filtry, voda do injekcí, dezinfekce apod.), je to bezplatné a anonymní. Kromě toho nabízejí i základní zdravotní ošetření a poradenství. Nevím, odkud jste, takže vám nemůžu doporučit konkrétní zařízení či kolegy. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych vám mohla vhodné kontakty poslat. Myslím, že bude lepší se o tom poradit osobně a zároveň získat sterilní injekční stříkačky a další propriety pro injekční užívání než popisovat metody snížování rizik takto přes internet. Nicméně, využití těchto služeb je samozřejmě na vás. Ať už se rozhodnete je využít nebo ne, možná se vám také bude hodit tento odkaz, naleznete tam příručku Průvodce bezpečným braním od kolegů z brněnského o.s. Podané ruce, kde najdete řadu užitečných informací, které potřebujete: www.extc.cz/frames/zdravi/jake_nadobicko.pdf. Pokud budete mít další dotazy, tak se neváhejte zeptat.