pro M.H.
Tereza
Volala jsem do Jihlavy a podle toho, co jsem se dověděla, se mi to zdá docela...no, prostě ne tak hrozný. Taky jsem říkala spolužačce, která ví, že beru, že jdu na léčení, tak měla, myslím, docela radost, a dala jsem jí adresu, že si můžeme psát. Akorát ve škole je to trochu horší, protože kvůli tomu, že jsem smažila, jsem nechodila na praxi do jedný hororový továrny. Bez toho mě nemůžou klasifikovat z normální praxe, kterou máme ve škole (měla bych 2), tak ani nemůžu postoupit do třeťáku. Do konce srpna musím přinést potvrzení, že jsem si o prázdninách tu praxi dodělala jinde a pak mě teprve budou klasifikovat. Jenže to asi půjde těžko, když o prázdninách budu na léčení. Tak teď docela nevím, co mám dělat. Zástupkyně ředitele tohle celý ví a říkala, že s tím zkusí něco udělat, jenže si nejsem moc jistá, že se jí to povede. Nečekám, že vy byste mi s tím mohl nějak poradit (nebo jo?), jenom jsem vám to chtěla napsat. Taky jsem se s vámi chtěla prozatím rozloučit, protože 1. července skoro určitě nastupuju na léčení. Nejspíš patříte k těm pár lidem, co mi fakt budou docela chybět (nebo spíš vaše odpovědi:-). Na konec zase jedna dobrá zpráva, pořád jsem čistá (28 dní). Napíšu vám za ty tři měsíce, nebo dřív, pokud mě vyhodí nebo za lepších okolností pokud mě pustí někdy na víkend domů, nebo prostě někdy. Doufám, že takhle dlouhej dotaz nevadí, a taky dofám, že zase nejste mimo Prahu. Mějte se hezky, hodně stěstí v práci (nebo kdekoli jinde), a ještě takový ty věco, co se obvykle přejou, ale teď si na nic jinýho nemůžu vzpomenout. Tak zatím.

Odpověděl: Martin Hulík
Ahoj Terezo, tak už se to blíží. Se zástupkyní se o té klasifikaci zkus dál bavit, když ti slíbila, že ti pomůže, snad to udělá. Ale možná se mnou budeš souhlasit, že léčba má v každém případě přednost (co by bylo platné si doplnit praxi, když riziko opětovného rozjezdu je bez léčby tak vysoké). Přeju ti hodně úspěchů v léčbě. Ani nevím, jestli jsi z Prahy - pokud ano, možná se uvidíme. Pracuju v doléčovacím centru a po léčbě je doléčování docela dobrý nástroj, jak si abstinenci a životní spokojenost budovat a udržet dlouhodobě a mimo chráněné prostředí léčebny. Každopádně se ozvi, zajímá mě, jak na tom budeš. Léčba je odvážné a zralé rozhodnutí, držím palce.
MH :-)