Přítel užívá pervitin
heledan
Dobrý den,zjistila jsem že přítel užívá pervitin,když už se situace vyhrotila a začal mít dluhy uhodila jsem na něj a kápnul konečně božskoou. Dle mého názoru to trvá asi rok a dá se říct že se do toho dostal kvůli nechvalně známým kamarádům.....Začal se stýkat s jinými lidmi,dnes z něj vypadlo že všichni berou.Teť když se konečně přiznal už 3 den leží je totálně vyčerpaný a značně konzumuje jídlo.Říká že neví zda je závislí,ale bojím se že možná ano,protože spolu máme 1,5 letého syna a žijeme spolu.Myslím že se do toho dostal ze své hlouposti.Bohužel teť nevíím jak dál,ale vidím v něm snahu a ochotu spolupracovat.Můžete mi prosím poradit jak se k němu momentálně chovat...jestli to nadále rozebírat nebo zda ho mám skutečně vytáhnout na nějakou odbornou schůzku.Říká že by se tomu raději ještě vyhnul...Jak teť s těma jeho kamarádama,zakázat mu kontakt?Děkuji za radu....

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud se bude stýkat s lidma, co berou pervitin, bude brát pervitin také. A pokud začal dělat dluhy v takové míře, že došlo až na takovouhle situaci, tak asi bral celkem dost. A možná to trvá i více než rok a možná to není jeho první zkušenost? Závislost je onemocnění které se projevuje ztrátou kontroly, schopnost ovládnout chutě je logicky snížená a pravděpodobnost, že přestane, i když se bude bít v prsa, je hodně na vážkách, pravděpodobnost že to zvládne sám nejistá. Máte spolu dítě. Napište odkud jste, pokusím se vám najít nějaký kontakt na odborníky. P.s. Obvykle doporučuji uživatelům drog i jejich partnerům vyšetření na infekční onemocnění obvyklá pro uživatele drog - žloutenky B a C, HIV, a syfilis, vzhledem k jejímu poměrně vysokému výskytu. To že si partner nevšiml žádné nemoci nic nedokazuje, akutní fáze mohou proběhnout bez příznaků, onemocnění mohou být chronická. Riziko bych doporučoval vyloučit.