Podporovane zamestnavani
Lenka
Vazeni, chtela bych Vas pozadat o informace o Vasich programech ohledne podporovaneho zamestnavani a bydleni. Jde o meho kamarada,rok zavisleho na pervitinu, ktery ztratil zamestnani a tudiz i bydleni. S drogou chce prestat, je z Pardubic. Predem dekuji za odpoved Lenka Krausova

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, jestli vám odpovím tak, jak byste si představovala, protože o vašem kamarádovi nemám dostatek informací. Nicméně, co se týče bydlení, pod SANANIM patří Doléčovací centrum v Praze, které provozuje i chráněné bydlení. Základními podmínkami pro přijetí na chráněné bydlení je plnoletost, absolvování minimálně půlroční léčby a pochopitelně abstinence. Což tedy nevím, jestli váš kamarád splňuje, z vašeho dotazu vyplývá, že v pervitinu stále lítá. Existuje několik dalších doléčovacích center, která mají chráněné bydlení (Olomouc, Děčín, Brno..., najdete případně v kolonce Kontakty), nicméně podmínkou je všude určitá doba léčby a abstinence. V rámci doléčovacích programů funguje samozřejmě i podpora při shánění zaměstnání nebo přímo zaměstnávání klientů v rámci dotovaných míst. Nejlépe tedy asi bude, když se váš kamarád v prvé řadě zaměří na hledání vhodné léčby. Pokud neakceptuje nástup do léčby, pak budou další kroky při shánění bydlení a zaměstnání dost obtížné, zvlášť pokud bude dál užívat pervitin. Zkuste si najít v kolonce Kontakty adresu a telefon na pardubické Kontaktní centrum, tam by mu mohli poradit ohledně léčby i eventuálních variant ubytování, pokud do léčby nenastoupí. Můžete také zavolat na poradenskou linku do pražského Kontaktního centra, viz sloupec vpravo. Doporučuji vám předat kamarádovi informace a kontakty, varianta, že budete vše zařizovat za něj není nejlepší volba. Pokud budete mít další dotazy, ptejte se, jsme vám k dispozici. Hodně štěstí.