flashbacky po LDS
thacid
Dobry den, dufam ze nevadi, ze Vam pise slovak. Je to mesiac a pol,co som prestal s drogami uplne. Trvalo to tri roky s klasickym postupom:marihuana,hasis a potom LSD,pervitin,extaza. Ale najviac tie halucinogeny a poslednych par mesiacov strasne casto LSD/za tri tyzdne 11krat a z toho raz 8-nasobnu davku. Myslel som si,ze je to vsetko v pohode a bral som to ako tu najsamozrejmejsiu vec. Ale chybalo mi nieco,chybala mi aj chut do zivota a na vsetko som sa kaslal a to studujem na vysokej skole...Uz ma zacal otravovat ten sposob zivota,ak sa to tak da nazvat. Chcel som sa vratit do naormalu, ale neslo to. Pokusal som sa o to viac krat,ale vzdy som sa k tomu vratil. Mesiac a pol do zadu mi dievca ktore poznam 6 rokov,ktora sedela tesne predo mnou na gympli,do ktorej som bol strasne zalubeny a drzalo ma to celu tu dobu,povedalo,z jej vlastnej iniciativy,ze ma lubi a chcela by...neviem vlastne preco to tu rozoberam...chodime spolu,lubime sa,som s nou stastny a ona bola moj nastroj,ktory mi pomohol uvedomit si a zkoncit. Zrazu to akoby nebol problem. Problem je v tom,ze posledny tyzden sa dostavili viac nez neprijemne krizy,ktore som mal problem psychicky zvladat a ublizoval som aj sebe aj jej. Bol som uplne zufaly. Vcera to uz prestalo,ale trvalo to niekolko dni vkuse a nedalo sa to vydrzat. Nechcem, aby sa to uz opakovalo. Alebo v pripade,ze sa to bude opakovat,by som to chcel ovladat,zvladnut to. Teraz to vsak ovladalo mna. Maximalne zive predstavy,ktore vobec neboli skutocne. Neveril som jej nic co povedala a urazal som ju,teraz uz viem,ze to co som si predstavoval pravda nebola,ale vtedy som tomu veril. Ona ma teraz predstavu o mne,ze jej neverim,ale vtedy som bol uplne niekto iny ako som v skutocnosti. A kamarata,najlepsieho kamarata,ktoreho poznam od malicka som obvinil z takej kraviny...hanbim sa teraz. Som od nich teraz 300km,takze im to este nemozem vysvetlit,az ked sa vratim domov z intraku,pretoze az teraz to prestalo. Strasne nieco... To sme,ked som bol tyzden do zadu doma,sedeli v podniku viaceri a ja som pocul uplne nieco ine ako to,o com sa vypravali...to sa mi dost casto teraz stavalo-pocul som uplne blbosti a uplne zivo-veril som tomu. Sem tam nieco ine vidim ako je v skutocnosti,ale to je v pohode,to sa da hned odhadnut,ze je to flashback,halucinacia...,ale ked nieco pocujem,tak tomu verim,dokonca,a to je najhorsie,aj ked viem,ze to nie je pravda,alebo by aspon uplne logicky nemala byt...a tie predstavy co ma prenasledovali...Bol som uz tu a par hodin mi nepisala spravu a uz som si predstavoval uplne kraviny,pisal som jej a zhorsoval to-v hlave som si vsetko vedel vysvetlit tak,ze tie predtavy sa stali skutocnostou. Potom mi volala a cokolvek povedala som si prelozil do svojich predstav ako nieco zle. Z jednoduchej vety v SMS-ke:Lubim ta som pochopil: to pise len tak,aby ma upokojila,a preco pise tak strucne? Uz to napisala len tak zo zvyku ale keby nad tym premyslala,tak si uvedomi,ze to nie je pravda...atd...atd... Uz to nastastie preslo a nieco z toho uz pochopila,vysvetlil som jej co som mohol po telefone,ostatne ,ked budem s nou,ale nechcem aby sa to opakovalo...uz nikdy! Teraz uz to vidim normalne,viem,ze ma lubi,vtedy som si to akoby tiez uvedomoval,ale neveril... Vcerajsi den bol prelomovy,preslo to z tych stavov do normalu a ja som sa zacal znova citit ako normalny clovek,uplne inak ako tie dni predtym. To boli depresie,paranoie,strach,zufalstvo,beznadej,nechut k zivotu,a chut sa odpalit s niecim...NIKDY VIAC! Mohol by som poziadat o odbornu radu? Budem Vam strasne vdacny. Potrebujem to,potrebujem pomoc. Ale nie liecenie,to nepojde,mam skuskove,pomimo to pracujem,lebo mam ledva na stravu,cez leto pojdem pracovat do Prahy a potom skola,popripade vojna ak to nezvladnem,pretoze som to dost flakal,kvoli drogam. Potrebujem vediet,ci sa to moze este vratit,ako sa tomu vyhnut,a ked to pride ako to zvladnut,tak aby som neublizil ani sebe ani nikomu inemu. Mimichodom mam 21 rokov,pre pripad,ze by Vas to zaujimalo. Vlastne vy viete najlepsie ,co potrebujem. Viem ale urcite ze mi nepomozu ani ma nepotesia kratke heslovite odpovede ako:Vrati sa to,nevyhnes sa tomu a ak sa toho chces zbavit chod k lekarovi... Ale na to ste Vy dost inteligentny aby ste to takto sucho nenapisali,to Vas iba urazam,ospravedlnujem sa,verim Vam a spolieham sa na Vasu radu. Za odpoved vopred dakujem

Odpověděl: Martin Hulík
Nevím, co si představujete pod léčením, ale na nějakou léčbu ze závislosti bych to teď neviděl :-) Ani vám podle toho, co píšete, neřeknu, co je to přesně za potíže, kterými trpíte. Mohou to být flashbacky, ale možná jde spíš o nějakou psychotickou poruchu (nikoliv nutně psychózu), která přímo souvisí s předchozím užíváním halucinogenů a stimulantů. V tuhle chvíli bych měl dvě doporučení: za prvé důsledně abstinovat - včetně alkoholu, marihuany, atd. Za druhé, navštívit psychiatrickou ambulanci a pokusit se s vašimi nepříjemnými stavy pracovat. Je možné, že odezněly a už se nevrátí, ale je taky možné, že se budou prohlubovat. Je dobré tomu předejít a obrátit se na odborníka. Pravděpodobně to zvládnete ambulantně a hospitalizaci vám nebude doporučovat. Jděte tam ale co nejdřív. Neznám přesně systém péče na Slovensku, ale předpokládám, že tam existují obvodní AT ambulance - to by byla ta správná adresa. V létě, až budete v Praze, můžete zavolat do Denního stacionáře SANANIM a dohodnout si schůzku s dr. Minaříkem - lidí s potížemi podobnými těm vašim už viděl mnoho a jistě vám poradí. (tel. 02/20803130).
Vaše partnerka to s vámi teď asi nemá lehké, návštěva odborníka je dobrou investicí i pro váš vztah. Klidně znovu napište, když budete mít zájem.