pervitin
bebe
zajimalo by mě, za jak dlouho se při užívání pika (asi 3krát denně dvoucentimetrová laina) rozleptá nosní přepážka. A zda obvodní lékař při preventivní prohlídce pozná v moči užití této látky a marihuany.

Odpověděl: Martin Hulík
3x denně je opravdu dost vysoká frekvence. Za jak dlouho přesně si zničíte nosní přepážku, nevím - ona se spíš naleptává a jinak poškozuje průběžně. Projeví se to chronickou rýmou, postupnou ztrátou čichu, krvácením z nosu, svěděním... a když se budete dost "snažit", nakonec o ni přijdete. Pokud máte nějaké potíže, bylo by vhodné dát si na čas pauzu, nebo aspoň omezit frekvenci užívání a snížit dávkování.
Mohlo by se totiž stát, že potíže se šňupáním vás budou tlačit k přechodu na injekční aplikaci, která je ještě mnohem rizikovější.
Při běžné prohlídce praktický lékař z moči přítomnost metabolitů drog nepozná, musel by dělat specifický test. Ale jestli šňupete 3x denně, musel by být slepý, aby si ničeho nevšiml. Brzděte. :-)