Otazka
Brekeke
Kdyz me po smazbe cejtim bolest napravo dole pod zebrama, tak to signalizuje zatizeni jater? A jestli i jinak zdravej clovek bude mit den po smazbe (peri, ecka a alkohol k tomu) zvyseny jaterni testy??

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, to vypadá na játra.
K druhému dotazu - samozřejmě že budete mít zvýšené jaterní testy. Obvzláště po takovéhle kombinaci. To zařve spousta jaterních buněk a tak se jaterní testy, které jsou zaměřeny na detekci enzymů, které se uvolní při jejich poškození pochopitelně zvýší.
Jen na vysvětlenou: Taková kombinace jakou popisujete, zvláště tehdy, když jsou výše zmíněné látky užity v dostatečném množství je jako, kdybyste mazal motor auta olejem smíseným s pískem.
P.s. Ta bolest naznačuje, že by ta úvaha o zdravym člověku už nemusí být správná.