Psychoza a léčení
Daziel
Již asi rok beru pervitin. Během posledních tří měsíců se denní dávky mnohonásobně zvýšily. Z cca jednoho gramu týdně na dnešních 1-3g denně, a to nitrožilně. Začal jsem na sobě pozorovat příznaky psychotické poruchy, jsem podrážděný, podezíravý. Některé psychycké problémy jsem měl již několik let, užívaním drog se však prohloubily. Mám pocit, že se z toho bez odborné pomoci nedostanu. Příčiny toho vidím nejvíc v dlouhodobě neléčených těžkých depresích, nedostatku sebevědomí (již od dětství) velkém stresu atd. Potřebuji akutně pomoc psychiatra. Mám ale zábrany a strach obcházet různé ordinace a svěřovat se se svými problémy, když ani nevím zda budu mít k tomu kterému lékaři důvěru. Prosím o několik kontaktů na psychiatry, kteří mají s drogami zkušenosti. Nechci kontakty na centra závislostí, pouze na konkretní lékaře. Děkuji zdvořile.

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, rádi bychom Vám poskytli kontakty na psychiatrické ambulance, ale bohužel jste nenapsal, z jakého města jste. Zavolejte nám do našeho Kontaktního centra, tel: 02/ 83 87 21 86, kde Vám kontakty rádi předáme. Tato linka funguje každý den, od pondělí do pátku od 8 hod do 21 hod a o víkendu od 9 hod do 21 hod. Co se týče Vašich psychických problémů, o kterých se zmiňujete, je časté, že při dlouhodobějším užívání pervitinu se tyto problémy projeví. Pravděpodobně se jedná o tzv. toxickou psychózu a při abstinenci od pervitinu by tyto nepříjemné stavy měly odeznít. Tím však neříkám, že se abstinencí vyřeší vše. Určitě bude dobré navštívit odborníka, už vzhledem k tomu, že jste měl problémy již před užíváním drog. Určitě se ozvěte. Držím palce. HS