apo-parox
marie
Dobrý den,asi sem úplně můj dotaz nepatří,ale užívám 8let apo-parox,půl tablety denně.Zjistila jsem,že jsem těhotná.S léčbou jsem 2x zkoušela skoncovat,snížila jsem dávku na čtvrtku,ale příznaky se vrátily.Půl tablety mě drží v normálu.Určitě bych se poradila se svým doktorem,ale odešel do důchodu,dal mi ještě prášky do zásoby a já si musím najít nového.Proto se obracím na vás,jaký názor panuje na braní antidepresiv v těhotenství.Velice děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v zásadě platí, že nekompenzovaná depresivní porucha může mít na plod horší dopad, než antidepresiva. Na straně druhé, obvykle lze pro léčbu duševních obtíží zvolit jiný postup, nebo léky změnit. Paroxetin dle studií mírně zvyšuje riziko vzniku některých srdečních vad plodu, bylo by proto vhodné, aby o medikaci věděl váš gynekolog. Vadu lze diagnostikovat ještě v těhotenství. Také si ihned najděte psychiatra a poraďte se s ním co dál. Rozhodně nevysazujte sama. Držím palce ať je to zdravé a vy taky. A napište, jak to dopadlo.