to je ale zrada :o(
Zara
Driv, kdyz jsem cetla knizky o drogach, jsem se divila, proc lidi s jejich uzivanim neprestanou, kdyz jim zacnou vic brat nez davat. Taky jsem chtela zkusit drogy, ale rozhodla jsem se, ze si jen uziju a az mi zacnou prinaset problemy, prestanu. Ted, po roce vikendoveho brani E a P, uz ten cas nedesel, ale necekala jsem, ze nebude tak lehke prestat, snad ani ne tolik kvuli substancim samotnym (nejsem zavisla), ale nejak me nebavi "normalni" svet, nemam najednou co delat, kdyz si vyjdu s byvalymi ("nedrogovymi") kamarady, tak me to s nima vubec nebavi, ze uz je lepsi sedet doma a hrat pocitacove hry nebo koukat na televizi. A ani si nedokazu predstavit, ze by me ty temata, co resej, mohly nekdy zase zajimat. Je mozny, se jsem se takhle zmenila naporad? Ted vlastne nikam nepatrim. Byla by samozrejme chyba se zase k brani vratit, ale postupem casu si samozrejme vzpominam jenom na to dobry z proparenejch casu. BTW prestala jsem s tim pred tremi tydny.

Odpověděl: Jakub Minařík
Přesně takhle to totiž funguje. Když člověk chce přestat, tak zjistí, že to není tak snadné, protože svět kolem něj se mezitím změnil a už není jeho. Jediná smysluplná obrany vypadá asi takhle:
1. Najděte si nějakou zábavu charakteru pravidelného koníčka (sport, divadlo. cokoliv co je bezpečné). Ze začátku vás to nebude bavit, ale podá se to. Optimální je, když se máte k čemu vrátit-třeba když jste hrála volejbal. Jen pozn. pravidelné sobotní přebory v pití piva nejsou to pravé. :-)
2. S nedrogovými kamarády si za čas porozimíte. Chce to nějaké úsilí a vytrvat. O svých drogových zážitcích s nimi ale komunikujte opatrně. Vzbuzuje to chutě. Oni mohou získat dojem, že by stálo za to to zkusit - a rázem jsou z nich drogoví známí. Vtáhnete je do svého světa.
3. Abstinujte. Úplně, včetně trávy a alkoholu a zkuste to nějakou dobu vydržet. Obyčejně doporučuju tak rok.
4. Pokud se budete vracet k alkoholu, nebo jiné droze - stanovte si PŘEDEM pravidla co, kdy, jak a kolik. Může se vám to vymknout.
5. Zaveďte si pravidelný a pestrý životní styl a vydržte to. Urychlí to úpravu.
V každém pádě, kdybyste měla dojem, že vám to nejde, nedaří se, je toho na vás moc-tak se stavte. Rád vás uvidím. A můžete i zavolat :-). 02/20 80 31 30
P.s. Důležité je že víte co chcete. Držím vám palce. :-)