Život
Mima
S těmito mňamkami se potýkám skoro od dětství /14let Dnes už mám na bedrech nějak víc křížků... Brala jsem/ zkusila jsem relativně všechno, ale hlavně perník. Herákovské absťáky mě díkybohu nedostihly .Vyzkoušela jsem si různé způsoby života. Momentálně jsem dobrovolně měsíc čistá, zdrhla jsem i z léčebny. Opravdu dobrovolně čistá. Měla bych se vrátit do školy a zařadit se do života... atd. ALE Jsem si vědoma toho "skrytýho chtýče" právě přemýšlí: zavolat či nezavolat si pro nějaký papu ? Psychika parádě v pr..li, tělíčko zevnitř na mraky. K tomu čekám na výsledky testů na AIDS. Mám se fajn ale nejraději bych si dalalalala Kdybych se tak mohla odstěhovat a začít znova. Na ulic můžu kdykoliv a bydlení není problém ale mám mámu ráda a to si nezaslouží. Jednoho dne to stejně celý zase poseru. Je na to rada? Stisknout spoušť a zbavit se bloumání...

Odpověděl: Bára Orlíková
To se teda opravdu nemáte moc fajn. Nevím, jestli na to existuje rada, ale můžu vám říct svůj názor a doporučení a doufám, že vás z toho něco zaujme a že se rozhodnete pro jiné řešení než to, které popisujete na závěr. Skvělé je, že zvládáte už měsíc abstinovat a navíc je to vaše rozhodnutí. Nejhorší a nejtěžší krok máte za sebou. Je jasný, že se objevuje "chtíč" a chuť si dát, ale byla by škoda tomu podlehnout, i když to vypadá lákavě, víte sama dobře, kam vás to dovede. Chutě na drogy postupem času ustupují, když vydržíte abstinovat dál, tak budou přicházet v čím dál menší intenzitě. Je to těžký, ale dá se to zvládnout, to, že je vám teď mizerně, nemusí nutně znamenat, že "se to stejně posere". Chápu, že vás provází úzkost a obavy z výsledků testů na AIDS. Taky z návratu do školy a do normálního života. Obavy, že to nezvládnete a zase to pojede nanovo. Potřebujete najít někde nějakou podporu, někoho s kým můžete o těhle stavech a pocitech mluvit. Zkuste mi napsat na můj mail na aftercare@sananim.cz a můžem vymyslet něco, co by vám pomohlo :-) Držím vám palce a nic nevzdávejte, jste na dobré cestě.