Otazka
Petr
ahoj doufám že se Vám můj dotaz nebude zdát hloupý, ale zajímalo by mě jak dlouho ,,zůstane čerstvá" Extáze? Tedy koupil sem jí před několika měsíci cca 3-mi a zajímalo by mě jestli nebude nějak ,,prošlá". díky za odpověď a díky že tu ste s námi a pro nás. S pozdravem Petr

Odpověděl:
MDMA, MDA a MDEA (nejčastěji nacházené v tabletách extáze) jsou látky velmi stabilní. V odborné literatuře jsem našel studii, která sledovala stabilitu těchto látek rozpuštěných v vodě, moči, séru a krvi po době 21 týdnů při teplotách -20, 4 a 20 stupňů Celsia. V roztoku bývají látky mnohem méně stabilní než v krystalickém stavu a přesto i po této době (21 týdnů) zůstaly koncentrace ve vodě a v moči téměř nezměněny, v séru po 17 týdnů a krvi do 5 týdnů. Takže pokud tableta obsahuje některou z těchto látek, předpokládám, že její koncentrace zůstaly nezměněny. Nicméně bych nerad, aby tato informace byla brána jako "vše je v pořádku hned se do ní pustím". Užívání extáze s sebou nese celou řadu zdravotních a sociálních rizik, a rozhodně její konzumace není v pořádku.