Toxicita pervitinu (metamfetaminu)
Daziel
Zajímá mě, zda existují seriozní studie, popř. lékařská literatura o přímých fyzických následcích užívání pervitinu. Mám na mysli zejména vliv na metebolismus, toxicitu krve, možná poškození orgánů a pod.. Děkuji zdvořile

Odpověděl:
Samozřejmě jich existuje celá řada a na každou z tebou zmiňovaných příkladů stovky (akorát bych si dovolil upozornit, že toxicita krve je nesmysl, lépe je říci toxické působení na kardiovaskulární aparát, nebo toxické působení na srdce cévy a krev). Bohužel v odborném světě se nepublikuje téměř v jiném jazyce než v angličtině. Jeden z nejlepších vyhledávacích systémů na internetu je http://www.ncbi.nlm.nih.gov/ kde je nutno zvolit sekci PubMed a pak se dá vyhledat téměř vše. No a pak nezbývá než si nalezené články jít obědnat třeba do lékařské knihovny.