Ecko a zuby
LuckyDown
Znám hodně lidí (i sebe) co se jim po E něco stalo se zuby. Buď se jim rozpadl nebo se kus ulomil (po delším užívaní se ničí i plomby), ale nikde jsem o tom nenašel žádné informace. Způsobujeto E nebo ta voda nebo co?

Odpověděl:
V Anglii proběhla studie, která hodnotila opotřebení zubů u populace u uživatelů extáze. V této studii vyšlo najevo, že uživatelé mají mnohem více opotřebované zuby (především stoličky, méně již přední zuby). Jde o to, že užití extáze (ale i jiných stimulančních drog) často vede k vedlejším účinkům, mezi něž patří nadměrné svírání čelistí a žvýkání. To vede k tomu, že se obrušuje sklovina a porušuje se struktura zubu. No a takhle poškozený zub je samozřejmě mnohem náchylnější ke vzniku kazu, než ten zdravý. Navíc uživatelé extáze konzumují mnohem více sycených nápojů, což vede ke snižování PH v dutině ústní, což je další faktor přispívající ke vzniku kazu. A to nemluvím o mezi uživateli extáze velmi oblíbeném peercingu jazyka nebo rtů, který sám o sobě má velmi destruktivní vliv na zuby.